حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز یکشنبه درنشست مجمع استانی شبکه تربیتی صالحین افزود: درگام دوم انقلاب حلقه‌های صالحین باید سروز یکشنبه درنشست مجمع استانی شبکه تربیتی صالحین افزود:رعت وشتاب بیشتری به خود بگیرند تا شاهد تحول، پویایی وتحرک آن درجامعه باشیم.

وی بیان داشت: یکی از موضوعات حلقه‌های صالحین در گام دوم انقلاب اینست که مربیان را بیشتر با شبکه صالحین آشنایی یابند و توانمندی خود را در حوزه‌های تربیتی و بصیرتی بالاببرند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه حلقه‌های صالحین با محوریت مسجد شکل گرفته است، اظهارداشت: در بعضی از مساجد هرمزگان، امام جماعت نداریم که این یک نقص است و باید همه دست اندرکاران ومسوولان تلاش کنند که هیچ مسجدی بدون امام جماعت نباشد.

عبادی زاده ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شبکه صالحین این است که این طرح در برخی از پایگاه‌های بسیج جدی گرفته نمی‌شود و نیاز است درگام دوم انقلاب این امر درحد متوازن به عنوان یک دغدغه اصلی جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان مخاطف اصلی طرح صالحین هستند، گفت: تشویق جوانان برای ورود به شبکه صالحین، برگزاری اردوهای تشویقی، شور وشعف فزاینده درجوانان، درگیرکردن خانواده‌ها، ایجاد رقابت سالن بین حلقه‌های صالحین، شناساندن این طرح از طریق رسانه‌ها و امامان جمعه وجماعت به مردم نقش موثری در رشد وپیشرفت این برنامه ایجاد می‌کند.

حلقه‌های صالحین بهترین اقدام برای مصون سازی جوانان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: بزرگترین خطر وتهدید علیه کشور دربرهه کنونی تهاجم فرهنگی غرب وشبکه‌های ماهواره ای و فضای مجازی است که نسل جوان ونوجوان را دردام خود گرفتار کرده وایجاد حلقه‌های صالحین می‌تواند بهترین اقدام برای مصون سازی این نسل انقلابی دربرابر چنین آسیب‌هایی باشد.

سرهنگ اباذر سالاری افزود: هم اکنون شبکه طیبه صالحین با هدایت وحمایت امامان جمعه در مرکز استان و شهرستان‌های هرمزگان بامحوریت مسجد شکل گرفته است که امیدواریم بتواند نقش موثری درجذب جوانان ونوجوانان انقلابی وپاسخگویی به شبهات داشته باشد.

وی بیان داشت: برای کیفی سازی شجره طیبه صالحین نیازمند عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امامان جمعه در شهرستان‌ها هستیم تا زمینه فعالیت مناسب‌تر فراهم شود.

سردار سالاری ادامه داد: چند سالی است که درقالب تشکیل شبکه شجره طیبه وحلقه‌های صالحین گام‌های موثری درهرمزگان برداشته شده است، چرا که بهترین بستر اثرگذار برای نسل جوان ونوجوانی که تحت بمباران شبهه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند، همین حلقه‌های صالحین است.

فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: سپاه وبسیج نیز این آمادگی را دارند که ازهمه ظرفیت‌ها وتوان خود برای تحقق این هدف ارزشمند حلقه‌های صالحین استفاده کند.

سردار سالاری ادامه داد: آنچه که مورد عنایت باید قرارگیرد بهره گیری از ظرفیت به‌وجود آمده بویژه در قرارگاه تحول محلات به عنوان کار اساسی در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی ومحرومیت زدایی است که با اتصال آن به شجره طیبه صالحین بار معنوی کار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مجموعه سپاه به‌عنوان نهادی انقلابی در ۲۲ گروه تخصصی از جمله عمرانی، ورزشی، امور فرهنگی و تربیتی تحت عنوان کادرسازی برای آینده انقلاب درحال انجام است که یکی از این عرصه‌های مهم تشکیل حلقه‌های صالحین است.

پیشبرد طرح صالحین با کار جزیره‌ای تحقق نمی‌یابد

مسوول حلقه‌های صالحین هرمزگان گفت: پیشرفت وپیشبرد اهداف شبکه صالحین با کار فردی وجزیره ای تحقق نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی معصومی افزود: امروز نیاز داریم که شبکه صالحین که از اول انقلاب برای تربیت نسل مومن وانقلابی تشکیل شده است، بتواند این حرکت را با تبلیغات وابزار گسترده به صورت مسنجم انجام دهد.

وی بیان داشت: اگر قبل از انقلاب حلقه‌های تربیتی بین رزمندگان اسلام ایجاد نمی‌شد، این انقلاب به ثمر نمی‌رسید و امروز نیز درگام دوم انقلاب نیاز است نیروهای اثرگذار و پایبند به اصول انقلاب را درحلقه صالحین تربیت کنیم که این‌ها می‌تواند انقلاب را حفظ کند.

در این نشست حجت الاسلام سیدمحمد علی معصومی به عنوان مسوول حلقه‌های صالحین هرمزگان معرفی شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.