حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار ائمه جمعه و جمعی از اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان‌های فردوس و سرایان افزود: ۱۴۰۰ سال قبل نمازجمعه تشریع و شرایط و تکالیف آن نیز تبیین شده است و امروز با شرایط جدیدی که در دنیا پیش آمده از ارتباطات جدید و فضاهای مجازی، انفجار اطلاعات و تهاجم های فرهنگی دشمنان، به دست من و شما رسیده است.

وی گفت: اگرچه با سلاح‌های ابتدایی نمی توان به جنگ سلاح‌های مدرن رفت اما پس از ۱۴۰۰ سال هنوز نشان می دهد که مدرن‌ترین سلاح دو منظوره، هم از جهت تقویت داخلی که مکتب ایمان است و هم پدافندی و جنگ در مقابل مدرن‌ترین سلاح‌های تهاجمی دشمن، همین نمازجمعه‌هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه ما از نمازجمعه بهره‌برداری می‌کنیم، ظرفیت واقعی آن نیست و شاید تنها از ۲ درصد این ظرفیت استفاده شود که اگر روزی توفیق پیدا شد که نمازجمعه را با همه ظرفیت انجام دهیم یک معجزه زنده را می‌بینیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند  که در امر به تقوی که در خطبه‌ها گفته می‌شود، مصادیق هم تبیین شود و این خیمه شب بازی‌های سیاسی که انجام می‌شود باید حقایق آن به شکل مصادیقی که برای مردم مشکل ساز است، به وسیله ائمه جمعه بازگو شود.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به ظرفیت واقعی نمازجمعه فاصله زیاد است گفت: نخستین نمازجمعه در پنجم مرداد ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت الله طالقانی انجام شد، وی ابوذر زمان بود و شکنجه‌های زیادی در مبارزات علیه بیگانه تحمل کرد که حتی بازگو کردن این شکنجه‌ها وحشتناک است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مومن از یک سوراخ گزنده ۲ بار گزیده نمی شود، ۴۰ سال تجربه به دست آمده که البته تلخی‌های آن هم شیرین است چون این تلخی‌ها به ما تجربه بیشتر داده و با همه امت‌ها در جهان امروز اتمام حجت شده و در گام دوم انقلاب باید همه تجربه‌ها به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: این گونه نباشد که جلو چشم مردم با تبلیغات کاذب و رای خریدن و حزب بازی سر آنها کلاه گذاشته شود و باید مصادیق باز شود تا مردم که رای می دهند، رای آنها با عمق بصیرت باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: کاری که انقلاب اسلامی کرده، این است که  سرنوشت مردم که دست مستشاران بیگانه بود را به دست خود مردم داده اما باید بصیرت به شکلی باشد که مردم نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نباشند و نمازجمعه باید مردم را حساس کند.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.