سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: شاییسته است والدین درکنار فرزندان، هنگام خریدهای اینترنتی حضور داشته و استفاده از کارت هدیه یا کارت با سقف موجودی پایین برای انجام خریدهای اینترنتی فرزندان مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: کلاهبرداران دراین روش گرداننده و مدیرکانال، افراد را برای پرداخت وجه به صفحات و درگاه‌های اینترنتی جعلی هدایت و با این شگرد اطلاعات حساب آنها را کپی کرده و در نهایت همه موجودی حساب قربانیان را برداشت و به سرقت می برند.
قاسمی ادامه داد: با اعمال و تعیین سقف برداشت توسط والدین وهمکاری بانک صادر کننده کارت برای فرزندان، می‌توان از برداشت‌های غیرمجاز پیشگیری کرد.
وی یادآور شد: برای نمونه درایام پایانی سال تحصیلی که امتحانات برگزار می شود طبق سوابق سالیان قبل و به احتمال زیاد، دانش‌آموزان برای تهیه نمونه سوالات آزمون یا جزوه‌های کمک درسی و چکیده مباحث آموزشی به اینترنت و بعضی اوقات کانال‌های تلگرامی (که برای فروش موارد خواسته شده تبلیغات گسترده‌ای انجام شده) مراجعه می‌کنند.
قاسمی اظهار داشت: مشاهده شده با این ترفند از دانش‌آموزان کلاهبرداری شده که در این روش گرداننده و مدیر کانال، افراد را برای پرداخت وجه به صفحات و درگاه‌های اینترنتی جعلی هدایت می‌کند و با این شگرد اطلاعات حساب آنها را کپی و از حساب آنها برداشت می کند.
وی افزود: کلاهبرداران اینترنتی از طریق شگرد فیشینگ یا جعل صفحه درگاه پرداخت بانکی و طراحی صفحه‌ای مشابه درگاه اصلی بانک و با تغییر جزئی در آدرس آن اقدام به فریب کاربران کنند.
قاسمی گفت: دانش آموزان در خریدهای آنلاین خود باید مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند که درگاه بانکی دارای پروتکل https بوده و به هنگام وارد کردن مشخصات حساب بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.
وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند آخرین و به روز‌ترین آموزش‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی ww.cyberpolice.ir دریافت و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا گزینه تماس با بخش مرکز فوریت‌های سایبری اعلام کنند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.