دکتر افشین دلشاد، چهارشنبه با اشاره به توزیع اقلام پیشگیری از کرونا در استان، اظهار داشت: ۶۵۰ ماسک، ۱۰ هزار جفت دستکش ان ۹۵، دو هزار لیتر مایع ضدعفونی، ۵۰ عدد پیش بند، ۶۹۵ گان و ۱۶۰ عدد عینک برای استفاده کارکنان حوزه بهداشت و درمان که در برنامه بسیج ملی کرونا فعالیت دارند، به شهرستان ها ارسال شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت ۲۱ دستگاه پالس اکسیمتر نیز برای استفاده در مراکز جامع خدمات سلامت به این مراکز ارسال شده است.
دکتر دلشاد خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۸ تب سنج نیز به شهرستان های استان و شهرستان اسفراین تحویل داده شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: از تعداد کل تب سنج های تحویلی ۲۸ عدد به شهرستان بجنورد، ۱۰ عدد راز و جرگلان، ۱۴ عدد شیروان، ۱۰ عدد جاجرم، ۱۳ عدد فاروج، ۹ عدد گرمه، ۱۶ عدد مانه و سملقان و ۶ عدد به شهرستان اسفراین ارسال شده است.
توزیع ۲ هزار دست لباس سرهمی در بیمارستان‌های استان
رییس اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز به توزیع ۲ هزار دست لباس سرهمی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی توسط اداره پرستاری اشاره کرد و گفت: همچنین از زمان شیوع کرونا، هزار و ۵۰۰ دست لباس یکبار مصرف ضد آب اهدایی به بیمارستان ها تحویل شده است.
رضا فانی از توزیع ۴۰۰ ماسک پارچه ای و فیلتردار در این مدت توسط اداره پرستاری خبر داد و افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ ماسک سه لایه نیز تهیه و دوخته شده و سه هزار و ۱۰۰ ماسک از سوی اداره پرستاری توزیع شده است.
وی تحویل چهار هزار و ۴۰۰ ماسک به معاونت غذا و دارو، خرید ۶۰ میلیون ریال پارچه و تحویل به بسیج برای دوخت ماسک، تهیه قرص های ویتامینی مکمل برای پرسنل در قرنطینه و همچنین ۸۰ بسته بهداشتی و تهیه و توزیع ۳۰۰ محافظ صورت را از دیگر اقدامات اداره پرستاری ذکر کرد.
وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا در استان، با شناسایی مادران باردار و پرسنل مبتلا به بیماری خاص در بیمارستان ها، این افراد از بخش های بیمارستانی خارج و در واحدهای عادی مشغول به خدمت و عده ای نیز به مرخصی رفته اند.
فانی، تشکیل کلاس های آموزشی ویدئوکنفرانس در رابطه با بیماری کرونا و برگزاری کلاس های بهداشت روان و برگزاری این کمیته در معاونت درمان، توزیع پمفلت های آموزشی میان پرسنل و همراهان بیماران و آموزش توسط سوپروایزرهای آموزشی بیمارستان ها و قرنطینه تعدادی از پرسنل تیم پرستاری در هتل لاله و هماهنگی با کارشناس تغذیه برای تهیه صبحانه، ناهار و شام را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.