دکتر سیداحمد هاشمی روز جمعه اظهار داشت: تا امروز ۳۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شده اند که آزمایش ۱۶۲ نفر آنان منفی بوده است.
وی افزود: اکنون ۴۵ بیمار که ابتلای آنان به کرونا به اثبات رسیده در استان در حال درمان هستند و ۴ نفر هم متأسفانه در اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.
هاشمی با اشاره به ترخیص ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا گفت: با تلاش های مستمر کادر درمانی در بیمارستان های استان، تاکنون ۱۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از بیمارستانهای سطح استان مرخص شده اند.
وی با تاکید بر ماندن مردم در خانه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، خاطرنشان کرد: اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید در منزل بمانید و خریدهای نوروزی را به تعویق بیندازید.
هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی و شستن مکرر دستها، بر پرهیز از حضور در تجمعات و رفتن مسافرت های غیر ضروری تاکید کرد.
سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مشکل بیماری کووید۱۹، افزایش آمار مبتلایان به صورت ناگهانی است، گفت: مردم نسبت به این بیماری باید جدی تر باشند.
وی گفت: شاید تا امروز تصور بر این بود وضعیت خراسان شمالی در مورد این بیماری خوب است، اما در واقع وضعیتمان مانند کل کشور است زیرا که استان های گلستان و مازندران یک هفته قبل وضعیتی مانند استان ما داشتند اما به صورت ناگهانی دچار مشکل شدند و هم اکنون بیمارستان های آنان لبریز از بیمار شده است.

نقش مردم، مهمتر از دانشگاه علوم پزشکی 

دکتر هاشمی اظهار داشت: ابن روزها با قرار گرفتن در آستانه نوروز و فراگیر شدن این ببماری بسیاری از کارگران فصلی به استان بازگشته اند و باید قرنطینه خانگی شوند و با وجود اینکه در مبادی ورودی استان تب سنجی و آموزش های مختصر داده می شود اما نقش خود مردم در کنترل بیماری بسیار مهم تر از اقدامات دانشگاه است.
وی با بیان اینکه افزایش تقاضا باعث شده کمبود ماسک بیشتر احساس شود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی بر این است تا لوازم حفاظتی برای کارکنان تامین شود و کادر درمانی که در بیمارستان ها حضور دارند، آسیبی نبینند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  مبارزه با این ویروس را یک مساله ملی و بین بخشی دانست و یادآور شد: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که سایر سازمان ها باید به دانشگاه کمک کنند و تلاش کنند تا باری از دوش دانشگاه برداشته شود و هر سازمانی بنابر وظایف ذاتی که دارد برای سلامت عموم جامعه  قدم بردارد.
وی گفت: در موضوع کرونا در سطح کشور یک بسیج ملی و در سطح استان نیز ستاد بیماری کرونا تشکیل شده است که سازمان های مرتبط را هماهنگ کند تا نقش خود را ایفا کنند.
هاشمی با تقدیر از خدمات تمام پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان در بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان حفاظت از پرسنل و کادر درمان در برابر بیماری کووید۱۹ است.
وی یادآور شد: در حال حاضر اکثر بیماران به منظور قرنطینه، در بیمارستان بستری می شوند تا وارد مراحل پیشرفته بیماری نشوند اما این به آن معنا نیست که این روند ادامه یابد زیرا ممکن است با افزایش تعداد بیماران، پذیرش در بیمارستان ها با اولویت صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: پرسنل دانشگاه جزئی از مردم هستند و آثار روانی وارده بر مردم و جامعه بر کادر درمانی بی تاثیر نیست لذا حفظ سلامت جانی و روانی آنان بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.