دکتر عبدالرضا نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ابتلا به سوء تغذیه متوسط و شدید در بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور حدود ۶۰ درصد برآورد می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل شرایط بیمار و عدم تمایل وی به صرف غذا سوء تغذیه بیشتر دیده می‌شود که این امر احتمال ابتلای به عفونت، افزایش مدت زمان بستری و بهبودی دیرتر زخم‌های جراحی را به دنبال دارد.

عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ممیزی‌های بالینی نشان داده است که مهمترین مشکل تغذیه‌ای در بیمارستان‌های کشور، سوء تغذیه و عدم کفایت تغذیه‌ای است که این امر نیازمند ارائه خدمات تغذیه‌ای، آماده سازی رهنمودی بالینی - درمانی و به کارگیری آخرین فناوری‌های دارویی و غذایی در این زمینه است.
نوروزی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این همایش با شعار مبارزه با سوء تغذیه بیمارستانی، در نظر دارد با دعوت از استادان صاحب نظر اروپایی و آسیایی به تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی برای بهبود خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها بپردازد.
وی گفت: حدود ۵۵۰ نفر از پزشکان متخصص رشته علم تغذیه و رشته‌های مرتبط و کارشناسان این حوزه از داخل و خارج کشور روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه برای شرکت در این همایش در مشهد گردهم می‌آیند.
دکتر نوروزی مهمترین محورهای همایش یاد شده را تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی، رژیم‌های غذایی ویژه و بیماری‌ها، روزه و سلامت، چاقی و درمان آن، کترینگ بیمارستانی، اعتباربخشی آموزشی و ارزیابی گروه‌های تغذیه دانشگاه‌های کشور و آمایش سرزمینی تغذیه بیمارستانی عنوان کرد.
سومین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، انجمن تغذیه بالینی آسیا، انجمن تغذیه ایران شاخه خراسان و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.