ولی الله حیاتی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: این همکاری موجب شد که میزان ترددهای جاده ای ۷۴ درصد و مصرف بنزین نیز ۴۹ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مبنای کار ما در اعمال محدودیت اصناف، طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور است، خاطرنشان کرد: با این وجود نباید در این طرح دچار افراط و تفریط شویم زیرا مساله مهم این است که در این طرح بر اساس ابلاغیه های نیروی انتظامی عمل شود.
حیاتی با اشاره به تعطیلی تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها و بقاع متبرکه در روز ۱۳ فروردین ماه، گفت: در این راستا شهرداری ها وظیفه اطلاع رسانی در این خصوص را دارند و نیروی انتظامی هم با قدرت اعمال وظیفه خود را انجام خواهد داد.
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به همکاری خوب سپاه استان در امر پیشگیری از شیوع این ویروس، گفت: مجموعه سپاه و نیروهای بسیج در توزیع مواد ضدعفونی کننده در تمامی شهرستانها نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.
حیاتی یادآور شد: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در طرح سامانه غربالگری وزرات بهداشت، باید شاهد ارتقای وضعیت شهرستانها می شدیم که خوشبختانه عملکرد شهرستانها مطلوب بوده است.
وی همچنین از تمامی زحمات مدافعان حریم سلامت و کادر درمانی قدردانی کرد و گفت: بنا به دستور استاندار خراسان شمالی حمایت های ویژه ای در قالب اعطای بسته حمایتی از آنها انجام خواهد شد.
رییس کمیته اقتصادی ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا نیز در این نشست اظهار داشت: از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان تا کنون ۲۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده الکلی وارد استان شده و در بین جامعه هدف و دستگاه های اجرایی توزیع شده است.
محمدرضا موفق یساقی افزود: ۳۸۰ هزار عدد ماسک وارداتی و یا تولیدی استان نیز در شبکه توزیع مردمی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که روزانه ۱۶۰ هزار جفت دستکش در استان تولید کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۴۰ هزار دستکش وارد استان شده و به زودی نیز ۸۰۰ هزار جفت دستکش لاتکس وارد استان خواهد شد و البته کارخانه الکل آساک فاروج نیز برای تامین نیاز استان وارد چرخه تولید شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اظهار داشت: تعداد تب سنجی ها در ورودی شهرها روزانه ۸ هزار نفر بود که در حال حاضر این رقم به کمتر از ۵ هزار نفر رسیده است.
دکتر سیداحمد هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۴۰ تخت بیمارستانی در استان درگیر بیماران کرونایی است، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ درصد جمعیت شهرستانهای استان غربالگری شده اند و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری و مراقبت بشتر، تمامی خانواده های متوفیان کرونایی در خراسان شمالی زیر نظر هستند.

تا ظهر دوشنبه، یازدهم فروردین، ۳۳۷ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۶ نفر نیز درگذشته اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.