حبیب الله انصاریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص پویش سهم من در بحران کرونا،افزود: سلامت موضوعی عام المنفعه است که همه سازمانها و اقشار مختلف جامعه در راستای تحقق آن مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه این انجمن به عنوان ناظر طرح پویش نذر سلامت در استان ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه فعال است، اظهار داشت: در این طرح کودکان، ساکنان حاشیه شهرها، خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا مورد حمایت قرار می گیرند.
انصاریان ،در خصوص اقدامات این انجمن جهت پیشگیری از کرونا ویروس افزود: در نشست هماهنگی در خصوص اقدامات لازم جهت پیشگیری از کرونا با مدیرکل امور اجتماعی  استانداری قزوین،در خصوص اختصاص شماره حساب ویژه جهت جمع آوری هزینه های کمک مردمی توافق شد.
وی افزود: دراین جلسه خیرین درخصوص طرح پیشنهادی نذر سلامت، موافقت کردند جمع آوری کمک های مردمی از طریق یک شماره حساب به نام دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با نظارت خانه مشارکت مردم در سلامت اعلام عمومی شود. 
رییس خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین با بیان اینکه از کارگاه تولید اقلام بهداشتی که از سوی حوزه علمیه خواهران راه اندازی شده بازدید به عمل آمد، تصریح کرد:  این کارگاه در اسرع وقت مجوز فعالیت گرفته و طبق نظر استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی بصورت رایگان فعالیت خواهد کرد.
 انصاریان ادامه داد: همچنین حمیدرضا چگینی از خیرین قزوینی نیز با هماهنگی معاونت غذا و دارو و تایید مدیریت پرستاری؛  روزانه پنجاه عدد لباس پرستاری را به صورت رایگان دوخته و تحویل معاونت غذا و دارو می کند.
وی افرود: با هماهنگی های به عمل آمده با دکتر نسرین تنکابنی که دارای تجهیزات پزشکی است؛  ۲ کارگاه ماسک و لباس پرستاری راه اندازی و اکنون مراحل مجوز آن با پیگیری خانه مشارکت مردم در سلامت و معاونت غذا و دارو در حال انجام است تا نیاز مردم و مراکز بهداشت تامین شود.
وی اضافه کرد: خانه مشارکت مردم در سلامت در راستای برنامه های سلامت محور و پیشگیری از  کرونا ویروس،  باهمکاری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال آماده نمودن و بسته بندی و توزیع ۵۰۰  پک های اقلام بهداشتی(ماسک، دستکش و الکل) برای گروه های آسیب پذیر است.  
رییس خانه مشارکت مردم در سلامت از تهیه و خرید سه عدد پالس اکسی متر  با توجه به اولویت و نیاز بسیار به غربالگری بین جامعه خبر داد و گفت:  این دستگاهها در اختیار گروه های جهادی قرار گرفت و روزانه با قراردادن چهار چادر در سطح شهر تاکنون برای  یکهزار و ۲۰۰‌ نفر غربالگری انجام شده است.
انصاریان یادآورشد: علاوه براین اقدامات، یکهزار عدد پمفلت آموزشی با موضوع پیشگیری از کرونا ویروس دراختیار مرکز بهداشت شهید بلندیان قرار گرفت و اطلاع رسانی لازم در میان مردم و در فضای مجازی صورت گرفت. 
وی اضافه کرد: براساس هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی قزوین پک های اقلام بهداشتی آماده شده در دفتر خانه مشارکت به خانواده هایی که دارای بیمار مبتلا به کرونا هستند به همراه یک کارشناس جهت آموزش و غربالگری تحویل می شود.
تاکنون تست ویروس کرونا ۴۴۷ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شده است.
شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در استان قزوین ۵۰ نفر و شمار بهبود یافتگان نیز ۳۱۲ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.