در هفته اول اسفند وقتی خبر فوت برخی از بیماران با مشکل ریوی و مرگ افرادی مشکوک به کرونا دهان به دهان درکوی و برزن پیچید،  انتشار این خبرها موجب ترس و اضطراب شهروندان شد و به همین دلیل هجوم به داروخانه ها و مغازه ها برای خرید ماسک و الکل و دیگر مواد ضدعفونی کننده آغاز  و طی چند روز این مواد گران و سپس کمیاب شدند.

پاسخ داروخانه ها که مهمترین محل فروش مواد ضد عفونی کننده محسوب می شوند طی دو هفته اخیر   به مردم منفی بوده است و هیچ ماسک و ضدعفونی کننده ای در اختیار آنها قرار نگرفته است تا بین مردم توزیع کنند.

بیشتر مردم با توصیه مسئولان بهداشتی به منظور قرنطینه کردن خود و خانواده در خانه مانده اند و مگر برای کارهای ضروری بیرون نمی روند و آنها انتظار می کشند که ماسک و الکل از راه برسد و توزیع شود اما هنوز خبری از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان لاهیجان نیست .

مردم در شهرستان لاهیجان مانند مردم دیگر شهرهای گیلان به وسایل ابتدایی نظیر ضدعفونی کردن منازل با دود اسپند و ساخت ماسک با دستمال کاغذی روی آورده اند و کسی در این شهر پاسخگو نیست.

در شهر کرونا زده لاهیجان مردم به خانه ها رفته اند ، بیشتر مغازه ها تعطیل است و اقتصاد به اغما رفته است ، داد و ستد و کسب و کار نیمه تعطیل و یا از رونق افتاده است ، شهر خلوت و آرام است .

  رییس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان د راین باره به خبرنگار ایرنا گفت: مردم شهرستان لاهیجان به ماسک و الکل و دیگر مواد ضدعفونی کننده نیاز ضروری دارند و امکان خرید این اقلام  در شرایط فعلی در این شهرستان وجود ندارد.

یوسف اکبری پور افزود: بازاریان و اتاق اصناف آمادگی کامل دارند تا ماسک و سایر وسایل ضدعفونی کننده را در هر جای کشور خریداری و بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهند ولی تاکنون این همکاری وجود نداشته است .

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید شرایطی فراهم کنند که این مواد در دسترس همگان  قرار گیرد  اظهارداشت: افراد خیر زیادی وجود دارند که حاضرند این مواد را تهیه و بین مردم توزیع کنند که این امکان برای آنها  وجود ندارد .

  وی تصریح کرد: مردم در شهرلاهیجان سعی می کنند در خانه های خود بمانند و به همین دلیل شهر خلوت و بسیاری از مغازه ها تعطیل است در حالی که  ارزاق و نیازمندهایی عمومی در شهرستان وجود دارد ولی فعلا مواد ضدعفونی کننده از نیازهای ضروری این منطقه است.

 براساس آمار رسمی  تا آخر هفته گذشته ۱۰ نفر در شهرستان  لاهیجان فوت شدند که مرگ سه نفر آنها از طریق کرونا مثبت بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.