«علی میرزایی» عصر پنجشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که به ریاست استاندار در فرمانداری برگزار شد، افزود: این مراکز در توزیع این اقلام کوتاهی می کنند و آن تعداد ماسک که تاکنون میان مردم تهیه و توزیع شده نیز با کمک خیران بوده است.

وی افزود: در شرایط این روزهای شهرستان ساوه نیاز به اقلامی چون ماسک، دستکش و لباس محافظت شخصی بسیار محسوس است که درخواست می کنیم استاندار مرکزی از طریق مراجع کشوری نسبت به تامین آنها مساعدت کند زیرا اگر روند شیوع کرونا تا 2 هفته دیگر ادامه یابد ممکن است موجودی انبارهای شهرستان پاسخگوی نیازها نباشد.
معاون استاندار مرکزی همچنین از نبود امکانات لازم برای تشخیص بیماری کرونا به عنوان یکی از مشکلات یاد کرد و گفت: یکی از گلایه های شهروندان در مورد دیر جواب دادن به نمونه های ارسالی افراد مشکوک به کرونا از سوی مرکز استان و تهران است که در این بین باید ساز و کاری اتخاذ شود تا هم نمونه ها به موقع ارسال و هم جواب آزمایش ها در کمترین زمان ارائه شود تا نگرانی خانواده ها در این خصوص کاهش یابد.

وی گفت: با توجه به مجاورت ساوه با قم، درخواست بسته شدن محور جعفریه به آوه را داریم زیرا یکی از کانون های ورود ویروس به شهرستان از این ناحیه است و برای تردد وانت بارها از قم به ساوه نیز باید تدبیری اتخاذ شود.
میرزایی اظهار داشت: در اردوگاه شهید ناصری محل اسکان اتباع افغانستانی در قرنطینه است و با استقرار یک پزشک در درمانگاه کار رصد و پایش به نحو مناسبی انجام می شود و تردد از این اردوگاه به سمت قم و ساوه هم ممنوع شده است.

وی گفت: به اهتمام جمعیت هلال احمر ساوه روزانه سه هزار لیتر آب ژاول تولید و در میان ادارات توزیع می شود و بخشی از آن هم با کمک شهرداری و سپاه برای ضدعفونی معابر عمومی و سطح شهر مصرف می شود.

کرونا تاکنون جان 6 نفر را در ساوه و زرندیه گرفته و 53 نفر با علائم مثبت ابتلا به این بیماری نیز اکنون در بیمارستان های این شهرستان ها تحت قرنطینه و ایزوله هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.