ظرف مدت سه روز اخیر با توجه موارد مشکوک به کرونا در بابل و  مراجعه زیاد شهروندان بابلی برای دریافت ماسک، بعضی از داروخانه های این شهرستان اقدام به گران فروشی اقلام بهداشتی و یا احتکار آن کردند.

بر اساس این گزارش ، بازدید از داورخانه های استان به همراه رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت بابل و کارشناسان مربوطه صورت گرفت و پلمپ و جریمه متخلفان هم به دستور دادستان این شهرستان صورت گرفت.

بر اساس این گزارش ، خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شد و بسته‌های حاوی ماسک، محلول شوینده و نکات آموزشی از طریق خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و واحدهای بهداشتی بین خانواده‌ها به صورت رایگان توزیع خواهد شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که در مجموع از ۹ داروخانه در سطح شهر بابل بازرسی شد که در خصوص توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تخلف سه داروخانه محرز و با هماهنگی دستگاه قضایی یک داروخانه پلمپ  و ۲ داروخانه دیگر به تعزیرات معرفی شدند.

دکتر محسن رضا زاده افزود : کشور در تولید و توزیع ماسک هیچ گونه محدودیتی ندارد و ظرف چند روز آینده به صورت گسترده تر این اقلام توزیع خواهد شد تا سودجویان از این شرایط سوء استفاده نکنند.

وی گفت: در هفته گذشته ۲ شهروند بابلی که به قم سفر کرده بودند ه علت مشکوک بودن به ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله روحانی این شهرستان بستری شدند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند که این خبر شهروندان زیادی را برای تهیه ماسک به داروخانه ها روانه کرده است.

این مسئول گفت : بازدیدها هر روزه و به طور مستمر در داروخانه های سطح شهرستان بابل در حال انجام است و با هرگونه تخلف و عدم ارائه ماسک و مواد ضد عفونی کننده برخورد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.