محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران این استان اظهار داشت: هرچند این طرح اکنون با اتخاذ تدابیری در استان سرعت گرفته است اما باید برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در روز طبیعت، تدابیر شدیدی به منظور ایجاد ممانعت در خروج مردم از خانه و حضور در طبیعت اعمال شود و فرمانداران باید سخت گیری های فوق العاده ای را عملی کنند.

وی تاکید کرد: در ۲ مقطع سه روزه از شهرستانهایی که آمار پایینی در اجرای طرح غربالگری داشته اند می خواهیم این آمار را افزایش دهند چراکه هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی اهمیت خرید اینترنتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس و ترغیب مردم به ماندن در خانه مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه در شهرستان های گرمه، مانه و سملقان و اسفراین استقبال چندانی از این شیوه خرید صورت نگرفته است که باید این موضوع در محور اقدامات فرمانداران مربوطه قرار گیرد تا با تقویت این بخش، مردم را به این سمت سوق دهند.

شجاعی یادآور شد : در این میان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از فردا در سراسر استان به فروش اینترنتی خواهند پرداخت و لازم است فرمانداران در اطلاع رسانی این موضوع بیشتر فعال باشند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از مردم این استان خواست از خروج از منازل خودداری کنند و افزود: در این راستا تمامی بوستانهای شهری و پارکها باید تعطیل شود و حتی با مشاهده یک مورد هم باید برخورد جدی صورت گیرد.

توزیع عادلانه اقلام بهداشتی بین شهرستانها 

شجاعی خاطرنشان کرد: باید ارسال تجهیزات و اقلام پزشکی به تمام شهرستانها به صورت عادلانه انجام شود تا همه مردم در اقصی نقاط استان از این اقلام بهره مند شوند.
استاندار خراسان شمالی افزود: هیچ چاره ای جز این نداریم که با انسجام اجتماعی و همکاری مردم، بحث اتحادیه ها و تعطیلی صنوف جدی گرفته شود.
شجاعی با بیان اینکه سرکشی تمامی فرمانداران از ادارات برای رعایت سقف حضور کارکنان الزامی است، اظهار داشت: هیچ کاری مهم تر از جان مردم نیست بنابراین سخت گیری در خصوص تجمع و حضور کمتر کارکنان باید اعمال شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شمار مبتلایان کرونا در این استان تا ظهر شنبه، نهم فروردین، به ۲۹۳ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز به ۳۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.