مهدی اله پور روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، بازدید از پارک های ملی و نیز مناطق تحت مدیریت این اداره کل ممنوع شده است.

وی افزود: این ممنوعیت در روز سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت هم اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه حمل اسلحه شکاری در روز طبیعت، به منزله اقدام به شکار است گفت: با هر گونه تخلف در این زمنیه هم بجد برخورد می شود.

سرپرست اداره کل حفاطت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و تشدید نظارت ها، تاکنون گزارشی از افزایش شکارهای غیرمجاز در استان به دست نرسیده است.

خراسان شمالی دارای ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور است.

برخی از این گونه های جانوری نظیر یوزپلنگ آسیایی، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست یوزپلنگ است با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم گفت: با اجرای طرح فاصله اجتماعی، از امروز حضور مردم در پارک جنگلی ممنوع شده است.

حسن وحید اظهار داشت: پارک گوئینیک، به عنوان مهم ترین پارک جنگلی استان، تا اطلاع بعدی، بر روی گردشگران و مردم، بسته است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای تعطیل نوروز امسال، گزارشی از تخریب و تصرف عرصه های طبیعی گزارش نشده است.  

بر اساس این گزارش،  بنا بر ابلاغ ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا زمان شروع طرح فاصله اجتماعی، ساعت صفر امروز جمعه تا ۱۵ فروردین است که با هدف به حداقل رساندن تماس های بین مردم و محدودیت در ترددهای بین شهری به اجرا در می آید.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا روز گذشته شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۵۹ نفر و شمار فوتی ها نیز بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه به ۲۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.