دکتر حبیب صفرزاده روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا درباره پویش اجتماعی سهم من در کرونا،  اظهار داشت: آگاهی‌بخشی نیز سهم استادان دانشگاه از این پویش در جامعه است.

وی در باره سهم خود در آگاه‌سازی مردم برای مقابله با کرونا، گفت: اولین اقدام بنده باید توجه به قوانین و ماندن در خانه باشد،  این اقدام بیش از هر فعالیت و کار دیگری می‌تواند به کنترل ویروس کرونا در ایران کمک کند و این موضوع را به دیگران نیز توصیه می کنم.

وی اظهار داشت: من هم اکنون به جز موارد خیلی ضروری از خانه خارج نمی شوم و در هیچ جمعی بیش از دو نفر نیز شرکت نمی کنم.

صفرزاده گفت: هم اکنون بسیاری از امورات علمی و دانشگاهی را از طریق نرم افزار  و زیر ساخت های فضای مجازی به انجام می رسانم و تمام تلاش خود را برای دورکاری نیز دارم.

وی با قدردانی از جامعه پزشکی که این روزها با تمام توان در حال کمک و امدادرسانی به مبتلایان ویروس کرونا هستند، افزود: هر کدام از شهروندان ایرانی که بیشتر از خود محافظت کند و بیمار نشود در واقع به نوعی از کادر درمانی بیمارستان‌ها حمایت کرده است.

صفرزاده افزود: حفظ جان شهروندان در برابر ویروس کرونا اولویت دارد و سهم هر شهروند برای مبارزه با کرونا خانه نشینی است.

وی افزود: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان استان ضد عفونی شده است و از کارکنان نیز خواسته ام که دورکاری داشته باشند و تمام مسایل بهداشتی را نیز رعایت کنند.

وی اظها داشت: به دلیل اینکه وضعیت خوابگاه های دختران و پسران در دانشگاه فرهنگیان استان با مشکل مواجه بود و بعضا در یک اتاق ۶ تا ۱۸ نفر سکونت داشتند در روزهای اول شیوع این بیماری آنان را تعطیل کردیم.

 رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: هم اکنون نیز تمامی فضاهای دانشگاه ضد عفونی شده است.

دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی هزار و ۱۰۰ دانشجومعلم دختر و پسر را زیر پوشش دارد که زیر نظر ۹ عضو هیات علمی و ۱۰۰ مدرس تحصیل می کنند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در ۴۰ دانشگاه شامل دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز آموزشی تحصیل می کنند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا روز سه شنبه، ۲۷ اسفندماه، ۱۰۰ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این بیماران در شهرستان بجنورد ۴۹ نفر، اسفراین ۲۵ نفر، مانه و سملقان ۸ نفر، شیروان ۵ نفر، فاروج ۵ نفر، جاجرم ۴ نفر و گرمه ۳ نفر به ثبت رسیده است.

همچنین تاکنون ۷ نفر در این استان بر اثر این بیماری درگذشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.