عبدالواحد محمدی، دارنده نشان نقره رقابت های جهانی ۲۰۰۸ بوسان، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه «هیچ جا خانه خود آدم نمی شود»، گفت: باید عموم مردم جامعه از هر قشری، وظیفه خود را در پیشگیری از کرونا ادا کنند به گونه ای که تنها با اجرایی کردن پویش «من در خانه می مانم»، می توانیم شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا باشیم.

او که از سال ۸۴ تاکنون آلیش کار ثابت تیم ملی بوده است، خاطرنشان کرد: توصیه و آگاهی بخشی به دوستان ورزشکارم در رعایت اصول بهداشتی و  تاکید بر ادامه فعالیت های ورزشی در خانه، می تواند بهترین کمک و سهم من در برابر این حریف بی رحم کرونایی باشد.

دارنده نشان طلای رقابت های ۲۰۱۰ آلیش آسیا با بیان اینکه قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا با مشارکت جدی مردم و حضور تمام خانواده ها در منزل خود میسر است، تصریح کرد: اگر برای سلامتی خود و خانواده خود ارزش قائل هستیم می توانیم با کمترین هزینه یعنی ماندن در خانه و پرهیز از دید و بازدیدهای عید، مسوولیت خود را نسبت به حفظ سلامت خانواده و جامعه خود ادا کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه نیازهای روزمره را نیز می توان با خریدهای اینترنتی رفع کرد، گفت: با راه اندازی نرم افزار خرید اینترنتی «سروینا»  در استان با بیش از ۳ هزار قلم کالا دیگر بهانه ای برای خروج از خانه نمی ماند، به گونه ای با خرید اینترنتی و ورزش کردن در خانه هم می توانیم اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشیم.

مقابله با بحران نیازمند عزمی همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌ پذیری جمعی در برابر ویروس کرونا به راه افتاده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا ظهر دوشنبه ۹۷ تن در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۶ تن جان خود را از دست داده اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.