رضا عسگری روز دوشنبه در ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا شهرستان با بیان اینکه تا کنون ۲ نقاهتگاه در شهر زنجان تدارک شده است، افزود: نیازمند این هستیم تا خیران نیز برای تجهیز هر چه بیشتر این نقاهتگاه ها پای کار بیایند و نیروهای داوطلب برای فعالیت در آنها وارد میدان شوند.

وی به شایعه منتشر شده در فضای مجازی پیرامون انتقال بیماران کرونایی سایر استان ها به زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: چنین چیزی به هیچ وجه امکان پذیر نیست چرا که پروتکل های وزارت بهداشت نیز اجازه انتقال بیماران را نمی دهد.

فرماندار زنجان به پویش های شکل گرفته در شهر زنجان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: جوانان، فعالان سازمان های مردم نهاد، نیروهای بسیج، هیات ها، مساجد و ایثارگران با فعالیت های داوطلبانه و موثر خود، اثر قابل توجهی در جامعه گذاشته اند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در مسائل از جمله فعالیت هایی که از سوی نیروهای دوطلب برای مهار ویروس کرونا شاهد آن هستیم، آثار بسیار بزرگی دارد، اظهار داشت: طی روزهای گذشته اقدامات مختلفی در سطح شهر زنجان برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده است که گام اول آن شامل گند زدایی از معابر و میادین بود که با مشارکت نیروهای مردمی در کنار نیروهای سپاه، ارتش در حال انجام است.

فرماندار زنجان به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مبنی بر تعطیلی بازار و واحدهای صنفی به غیر از واحدهای عرضه مواد غذایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بخشی از اصناف در شهر زنجان در این زمینه رفوزه شدند و منافع کوتاه مدت اقتصادی خود را بر سلامت مردم ترجیح دادند ولی بخشی از اصناف نیز با همراهی که داشتند، واحدهای خود را تعطیل کردند.

عسگری با بیان اینکه با مشارکت اقشار مختلف مردم روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می شود، گفت: در زمان حاضر از جهت تولید مواد و ژل های ضد عفونی کننده نیز وضعیت مناسبی داریم.

وی به لزوم مشارکت شهروندان در طرح غربالگری شناسایی بیماران کرونا تاکید کرد و افزود: با اینکه در مجموع، زنجان در این زمینه جزو استان های پیشرو است ولی مشارکت شهروندان شهر زنجان در این خصوص وضعیت مطلوبی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.