به گزارش خبرنگار مهر علی قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت بودجه‌ای کشور اظهار کرد: بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق بحث و بررسی شد و پس از رد کلیات آن در صحن مجلس و بررسی مجدد در کمیسیون تلفیق، بر اساس حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب، مستقیماً به شورای نگهبان ارسال شد و طی هفته آینده اشکالات شورای نگهبان بررسی می‌شود.

وی همچنین به وضعیت اقتصادی کشور در سال اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی کشور منفی بوده اما در سال ۹۹ رشد اقتصادی مثبت خواهد شد.

علی قربانی، پیش‌بینی نهادهای بین‌المللی درباره میزان رشد اقتصادی کشور را صفر تا نیم درصد بیان کرد و افزود: برخی نهادهای داخلی پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور در سال ۹۸ را تا ۲ درصد اعلام کرده‌اند.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی رشد اقتصادی در سال ۹۸ را در مجموع منفی ۷ دهم درصد بیان کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور بدون فروش نفت، منفی یک و ۸ دهم درصد بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه، صنعت ساختمان را با ۱۴ درصد رشد بالاترین میزان رشد اقتصادی بخش‌های کشور عنوان کرد و افزود: صنعت بیشترین رشد اقتصادی را داشته اما صنعت خدمات منفی ۱ درصد رشد داشته است.

این نماینده در مجلس در انتها گفت: علی‌رغم شوک‌های اقتصادی و فشارها ناشی از تحریم‌ها بر پیکره اقتصاد کشور، اما این پیش‌بینی نشان‌دهنده گذر کشور از سختی‌ها است و اشتغال بهتری را در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.