رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: واحدهای کوچک صنعتی که در خارج از شهرک‌های صنعتی مستقر هستند باید دیده شوند چراکه مشکلات بزرگی دارند ولی به دلیل پراکندگی، کسی به آنها توجهی نمی‌کند .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در مراسم گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: ۹۶ درصد ترکیب صنایع و ۵۰ درصد اشتغال کشور مربوط به صنایع کوچک و متوسط است که بر این اساس باید به صنایع کوچک تغییر کند .

وی با اشاره به اینکه در سطوح بین المللی نیز یک چهارم اشتغال و یک سوم سرمایه گذاری ها از حوزه صنایع کوچک و متوسط تامین می شود افزود: همچنین ۱۷ درصد ارزش افزوده و ۱۸ درصد از مجموع صادرات کشور از حوزه صنایع کوچک و متوسط تامین می شود که میزان ارزش افزوده با میزان اشتغال همخوانی ندارد در نتیجه این حوزه نیاز به بازنگری دارد .

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سطح استان مرکزی 5400 میلیارد تومان در حوزه صنایع کوچک سرمایه گذاری شده و حدود 3300 واحد صنعتی در استان وجود دارد که از مجموع این واحدهای صنعتی 2 هزار و 780 واحد فعال هستند .

سلیمی بیان کرد: دانش، تجربه و پشتکار سه عامل اصلی توسعه صنایع است که باید با ایجاد ارتباط سازنده صنعت و دانشگاه نسبت به تقویت دانش و فناوری در این بخش بیش از پیش تلاش کرد .

سلیمی، با تأکید بر اینکه صنایع کوچک در کشور کارهای بزرگی انجام می دهند و در بسیاری از موارد کشور را به خودکفایی رسانده اند گفت: در شرایط تحریمی صنایع کمک های خوبی به اقتصاد کشور داشته اند پس نگاه جدی به آن‌ها یک ضرورت است .

سلیمی افزود: عامل اصلی رکود در صنعت وام های با سودهای بالا است، امروز صنایع به عمله‌های بانک ها تبدیل شده اند و روالی که بانک ها با ربوی بودن پیش می برند نیاز به اصلاح جدی دارد. متاسفانه برای اصلاح قوانین بانکی در کشور مقاومت هایی انجام می شود .

وی تاکید کرد: متاسفانه مجلس شورای اسلامی نظارت کافی بر روی اجرای قوانین ندارد چراکه اکثریت مجلس تابع دولت هستند، می‌توان گفت آقایان شعبه دوم دولت را در مجلس راه اندازی کرده اند و به این دلیل مجلس نمی تواند نظارت بر اجرای قوانین داشته باشد .

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح قوانین ستاد تسهیل در مجلس شورای اسلامی انجام شده ولی هنوز این آیین نامه اصلاحی ابلاغ نشده است. مشکل خلاء قوانین در ستاد تسهیل باید جدی گرفته شود .

سلیمی اضافه کرد: نوسازی صنعت در استان مرکزی باید جدی گرفته شود و  باید در این بخش به صنایع کوچک نگاه ویژه داشته باشیم چراکه اگر جدی گرفته نشود آسیب های جدی در کشور ایجاد خواهد شد. کلینیک‌های صنعتی در استان مرکزی باید تقویت شوند چراکه با تقویت آنها در استان گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد .

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.