مدیر عامل منطقه آزاد ارس روز جمعه در آئین افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها، گفت: با وجود مشکلاتی که در منطقه داریم، تلاش کرده ایم تا طرح های آغاز شده به انجام برسد و طرح های جدیدی نیز در برنامه سازمان منطقه آزاد ارس قرار دارد.
محسن نریمان با اشاره به ظرفیت های بالای ارس در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: ارس با توجه به همجواری با کشورهای مختلف، توان نقش آفرینی اقتصادی در کشور را دارد و این ظرفیت ها باعث ارتقای جایگاه این منطقه در بین مناطق آزاد شده است.
وی افزود: افزایش گردشگران در سال جاری نشان دهنده اقبال بالای مردم ایران به ارس است و این منطقه با توجه به استعدادها و ظرفیت هایش می تواند گردشگران به مراتب بیشتری را جذب کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور، اعلام کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر نیز کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد به تصویب رسید .
وی در پایان گفت: مناطق آزاد در صورت مساعدت دولتمردان و با پشتوانه مجلس شورای اسلامی می توانند بر توطئه های اقتصادی دشمنان غلبه کنند.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی هم از نقش مهم ارس در تصویب کلیات لایحه افزایش مناطق آزاد کشور خبر داد و تاکید کرد: سفری که اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد ارس داشتند، باعث شد تا اعضای این کمیسیون تخصصی با مشاهده پیشرفت های صورت گرفته در منطقه دید بهتر و واقع بینانه تری نسبت به مناطق آزاد پیدا کنند.
محمد حسن نژاد گفت: توسعه منطقه آزاد ارس نیز بخش مهمی از لایحه ای است که کلیات آن تصویب شده است و بدون شک با تصویب جزئیات لایحه، تحول بسیار زیادی در ظرفیت های منطقه آزاد ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تاسیس و فعالیت مناطق آزاد در مرزهای محروم کشور می تواند باعث توسعه اقتصادی و بهبود معیشتی در این مناطق شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت های بسیار خوبی در مناطق آزاد صورت می گیرد و باید با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، این فعالیت ها را به تمام مردم و مسئولان کشور نشان دهیم.
حسن نژاد در پایان تاکید کرد: اصلی ترین نیاز این روزهای منطقه آزاد ارس فرودگاه این منطقه است و امیدواریم که با مساعدت های دولتمردان، هر چه زودتر شاهد راه اندازی این فرودگاه باشیم.
امام جمعه منطقه آزاد ارس هم گفت: مناطق آزاد راه تنفسی برای اقتصاد کشور هستند و باید توجه ویژه ای به این مناطق شود.
حجت الاسلام سالار سنجری تاکید کرد: باید قانون اداره کرد مناطق آزاد بدون کم و کاست در این مناطق اجرا گردد تا زمینه پشتگرمی سرمایه گذاران فراهم شود.
وی ادامه داد: اختلافات گمرک با مناطق آزاد باید هرچه سریعتر حل شود و بدون شک راه اندازی سامانه جامع گمرکی می تواند در این زمینه کمک کند.
حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت های بی نظیر تجاری است، گفت: نباید به هر دلیلی مانع از رشد تجارت در منطقه شویم.
وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که مشکل کنونی ثبت سفارش و تخصیص ارز باعث نا امیدی فعالان تجاری ارس شده است.
وی با اشاره به اینکه بحث احیای گذرنامه های مرزی نیز باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بخشی از مردم منطقه از طریق رفت و آمدهای مرزی کسب درآمد می کنند و مشکلات کنونی باعث قطع درآمد این افراد و بروز مشکلات اقتصادی شده است.
به گزارش ایرنا، امروز در منطقه محدوده های منطقه آزاد ارس 45 طرح افتتاح و 8 طرح کلنگ زنی شد.
11 طرح در حوزه تولید و صنعت، 19 طرح عمرانی، یک طرح زیرساختی، یک مرکز رشد، یک مجتمع تجاری، 10 طرح در حوزه کشاورزی و 2 طرح گردشگری افتتاح و 5 طرح در حوزه عمرانی و 3 طرح در حوزه کشاورزی هم کلنگ زنی شد.
میزان اشتغالزایی طرح هایی که امروز افتتاح می شود 277 نفر و پیش بینی اشتغال طرح هایی که کلنگ زنی می شود 657 نفر است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.