به گزارش ایرنا، سرهنگ سید فضل الله بهرامی روز پنجشنبه در پنجمین مجمع عالی بسیج شهرستان فریدن در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با انتقاد از اینکه فرهنگ کار به درستی تبیین نشد، افزود: اکنون در بسیاری از بخش ها نگاه اقتصاد عاریتی به جای اقتصاد مقاومتی فراگیر شده است.
به گفته وی همچنان به توانمندی های داخلی در بیشتر بخش ها بی توجهی می شود و مجموع سرمایه های خارجی با وجود تبلیغات گسترده فقط یک درصد است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد : در بخش تعاون ضعیف عمل کرده ایم به طوری که هر ایرانی به اندازه 10 نفر کار می کند اما 10 ایرانی توانایی انجام کار مشارکتی و تشکیل تعاونی ندارند.
بهرامی با بیان اینکه وام با سود بالا برای تولیدکننده به معنای ورشکستگی است، اضافه کرد : در ایران از سرمایه گذاران کلان حمایت بیشتری صورت می گیرد تا هر روز قدرتمند تر شود اما سرمایه گذار خرد همواره با مشکل و مانع مواجه است.
به گفته وی تبعیض، پیچ و خم های اداری و انبوه بخشنامه های سازمانی سد راه تولید و بهره وری در بخش خود اشتغالی شده است.
بهرامی افزود: باید از ظرفیت بالقوه بسیج در برنامه ریزی و مدیریت اقتصادی بهره برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با انقلاب توانستیم خاکریزهای سیاسی را فتح کنیم و به قله های دانش، معنویت، اخلاق و دین برسیم، افزود: مشکلات اقتصادی کشور و معیشت سخت مردم با وجود همه این پیشرفت ها توجیه پذیر نیست.
بهرامی به مزیت های منحصر به فرد ایران در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی جوان و خبره، دانش و فن آوری، ذخائر غنی معادن و انرژی، موقعیت جغرافیایی، بازارهای داخلی و نقدینگی قابل توجه از ظرفیت های مهم کشور است که بهره مندی اصولی از آن می تواند بسیار راهگشا باشد.
رییس مجمع عالی بسیج شهرستان فریدن ارائه ایده و راه حل برای رفع مشکلات موجود در بخش های مختلف را از اهداف مهم مجمع بسیج عنوان کرد و افزود: چهار کارگروه اقتصادی، بانوان، تربیتی اخلاقی، سلامت و فرهنگی سیاسی در این مجمع تشکیل شده است.
محمدرضا حیدری افزود: فرهیختگان و نخبگان بسیجی در قالب 'هیات اندیشه ورزان' از تمام معضلات منطقه آگاهی دارند و برای رفع آن مشورت و چاره اندیشی می کنند.
به گفته وی ظرفیت ایده پردازی و حل مساله در بسیج وجود دارد اما از آن استفاده نمی شود.
حیدری به ارائه چندین طرح دارای توجیه اقتصادی از سوی نخبگان بسیجی اشاره کرد و افزود: مسوولان باید از فکر و توان بسیجیان در راستای رفع مشکلات و گره ها بهره ببرند.
وی خاطر نشان کرد: مجمع عالی بسیج فریدن تاکنون پنج اجلاس با محور های فرهنگی تربیتی، فرهنگی اجتماعی، تربیتی اخلاقی، سلامت با تمرکز بر مشکل آب آشامیدنی و اقتصادی برگزار کرده است.
در پنجمین مجمع عالی بسیج فریدن طرحی با موضوع بسترهای توسعه اقتصادی متناسب با شهرستان با تاکید بر نژادهای دامی قابل پرورش و سرمایه گذاری در منطقه از سوی اکبر شفیعی دکترای اکو فیزیولوژی گیاهان زراعی ارائه شد.
در این طرح، نژادهای دامی قابل پرورش وسرمایه گذاری در منطقه به طور تخصصی معرفی و شرح داده شد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتایج پژوهش ها و طرح های علمی باید در قالب فراخوان به اطلاع مردم برسد، افزود: این طرح ها باید با جذب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار مردمی در راستای توسعه اشتغال پایدار عملیاتی شود.
اکبر ترکی افزود: وظیفه مسوولان این است که زیرساخت های توسعه اشتغال را آماده نمایند و مانع کار افراد علاقه مند به این بخش نشوند.
به گفته وی با وجود تخصیص تسهیلات اشتغالزاریی قابل توجه روستایی در منطقه کمکی به مردم برای راه اندازی دامداری های سنتی نمی شود.
ترکی ادامه داد : تاکید مسوولان بر ایجاد دامداری های صنعتی، مانع بزرگی است که زمینه ورود مردم به این بخش را سخت کرده است، ضمن این که باید طوری برنامه ریزی شود که تولیدات دامی به خوبی به فروش برسد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و یویین میاندشت در مجلس به بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این بیانیه باید با دقت و حساسیت تبیین و عملیاتی شود.
ترکی به سرفصل های گام دوم انقلاب در بخش اقتصادی اشاره کرد و افزود: اقتصاد در کلام رهبر معظم انقلاب یک نقطه کلیدی و تعیین کننده است که به اعتقاد ایشان این موضوع در انقلاب اسلامی هدف نیست اما وسیله ای است که بدون آن نمی توان به اهداف بالاتر رسید.
ترکی با اشاره به این سخن از رهبر انقلاب که عملکردهای ضعیف اقتصاد را از داخل و بیرون دچار چالش کرده است، افزود:
نامگذاری سه سال پیاپی با محوریت اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان نشان دهنده اهمیت این مساله است.
ترکی اضافه کرد: به تاکید رهبر معظم انقلاب در گام دوم، اقتصاد مقاومتی بر پایه درون گرایی و برون گرایی است به این معنا که همزمان با تکیه بر توان داخلی از فناوری ها وپیشرفت های سایر کشورها بدون وابستگی به آنان بهره لازم را ببریم.
به گفته وی حیاتی ترین مساله پس از آب، خاک است به این معنا که کمبود منابع و عرصه های طبیعی در منطقه مانع بزرگی برای استقرار واحدهای صنعتی است چرا که از اکنون با کاهش گستره منابع طبیعی در منطقه نیز مواجه هستیم.
ترکی با بیان اینکه توسعه صنعت باید بر اساس بسترهای موجود شکل بگیرد، از احداث شهرک صنایع غذایی در آینده ای نزدیک در 70 هکتار از ابتدای زمین های بخش دامنه فریدن خبر داد.
وی با بیان اینکه مجلس با قانونگذاری و دولت با اجرا باید زیرساخت های توسعه و رونق را ایجاد نمایند، افزود: وابستگی به نفت مانع بزرگ جهش های اقتصادی است.
به گفته وی هر کسی در هر مسوولیتی چنانچه مشکلی در اقتصاد کشور ایجاد کرد باید پاسخگو باشد.
ترکی ادغام بانک های سپاه و ارتش به دستور رهبر معظم انقلاب را سرآغاز ساماندهی اقتصادی دانست و افزود: به تاکید ایشان سپاه و ارتش نباید به مسائل اقتصادی وارد بشوند و بانک ها نباید تجارت کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تحریم به تنهایی منشا مشکلات اقتصادی کشور نیست، افزود: علت اصلی تحریم سلطه استکبار است پس نباید جلوی آن زانو زد و تسلیم شد.
وی همچنین از جذب ناکافی تسهیلات اشتعالزایی روستایی در منطقه انتقاد کرد.
ترکی افزود: رهبر معظم انقلاب فساد را توده چرکین برای تمام نظام ها و کشورها توصیف کردند و آنچه از فساد در زمان حاضر وجود دارد را زیاد خوانده اند به همین دلیل مبارزه با فساد و اجرای عدالت را لازمه پیشرفت دانسته اند.
وی با اشاره به وضعیت خوب بارش ها در غرب استان، افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که مردم و کشاورزان منطقه بتوانند کشاورزی کنند و میزان برداشت آب از چاه هایشان کاهش پیدا نکند.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.