به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها بازارهای فروش تنها مختص مغازه داران نیست بلکه در گوشه و کنار تمامی خیابان های اصلی، فروشندگان اجناس خود را گسترده و با صدایی رسا با بیان کلماتی در وصف کیفیت اجناس خود سعی در جلب مشتری بیشتری برای فروش کالاهای خود دارند.
گرچه نسبت به سال های گذشته بازار تولیدات داخلی از رونق بیشتری برخوردار است اما با نگاهی کوچک و جزیی به اجناس فروشندگان می توان به غلبه فروش اجناس چینی موجود در بازار به تولیدات داخلی پی برد.
بازار نوروزی شهرستان سلسله همچون سایر شهرستان ها این روزها حال و هوای دیگر دارد، از تکاپوی خانوارها برای خرید گرفته تا تکاپوی فروشندگان برای فروش اجناس و رنگارنگی بازار همه جلوه هایی از فرا رسیدن نوروزی هستند که تبیلغات کافی و آگاه کردن شهروندان با استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای خرید کالاهای ایرانی می تواند نویدبخش سالی خوب و امیدوارکننده برای اقتصاد کشور باشد.
یکی از جوانانی که برای خرید البسه نوروز به یکی از مراکز خرید شهرستان سلسله مراجعه کرده در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: برای خرید شلوار جین به یکی از مغازه ها مراجعه کردم و از فروشنده خواستم که یکی از جنس های باکیفیت خود را به من ارائه دهد.
مهدی اکبری افزود: فروشنده جنسی را به من ارائه داد که به قول خودش کیفیتش را تضمین می داد و می گفت در صورت رنگ پس دادن و بی کیفیت بودن جنس آن، پول داده شده را پس خواهد داد.
این جوان الشتری عنوان کرد: از کیفیت جنس خریداری شده بسیار راضی بودم و فکر می کردم شاید کار ترک باشد اما وقتی مارک آن را مشاهده کردم اسم کشورمان ایران را روی آن دیدم.
امیری با بیان اینکه سال های قبل تولیدات داخلی از کیفیت خوبی برخوردار نبودند، خاطرنشان کرد: نمی توان از افزایش کیفیت تولیدات داخلی در حال حاضر چشم پوشی کرد گرچه می توان بر این کیفیت باز هم افزود.
پدری نیز که به همراه فرزندان خود در حال بازدید اجناس کنار خیابان است، در این باره گفت: خریدار به دنبال کالای باکیفیت و با قیمت مناسب است و اگر تولیدکنندگان ایرانی این دو مقوله را در تولیدات خود مدنظر داشته باشند خریداران قطعا کالای تولید داخل را خرید خواهند کرد.
وی با اشاره به قیمت پایین تر اجناس چینی موجود در بازار، عنوان کرد: متاسفانه آن چه باعث تمایل مردم به خرید اجناس چینی شده بضاعت پایین خانوارها است.
مرادی با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت کالاهای داخلی از سوی تولید کنندگان، عنوان کرد: خوشبختانه کالاهای داخلی در سال های اخیر از کیفیت بیشتری برخوردار شده اند اما به جلب اعتماد بیشتری از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان برای فروش اجناس تولید داخل نیاز است.
یک فروشنده لوازم خانگی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای خرید کالای ایرانی از سوی مردم، نیازمند آگاهی بخشی بیشتری در این حوزه هستیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از خریداران اجناس خارجی، کیفیت کالای خارجی را دلیلی مهم برای خرید خود عنوان می کنند، اظهار کرد: خوشبختانه اکنون کالاهای تولید داخل به همان میزان یا حتی بیشتر از کیفیت مورد نظر خریداران برخوردار هستند اما متاسفانه نگرش مردم نسبت به این مقوله هنوز آنچنان که لازم است به باور ننشسته است و فکر می کنم که رسانه ها می توانند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کنند.
این فروشنده لوازم خانگی با انتقاد از رسانه ملی در تبلیغ کالاهای خارجی، تصریح کرد: مردم رسانه ملی را چشم و گوش خود می پندارند، وقتی در رسانه ملی شاهد تبلیغ انواع کالاهای خارجی هستیم چگونه می توان انتظار داشت مردم به سوی خرید کالاهای داخلی راغب شوند.
نادری با اشاره به اینکه کارگران ایرانی و تولیدکنندگان داخلی چشم انتظار حمایت مردم هستند، افزود: متاسفانه این موضوع باعث شده که بعضی از تولیدکنندگان داخلی تولیدات خود را برای فروش با برندهای خارجی به بازار عرضه کنند.
وی با بیان اینکه کالاهای داخلی متناسب با شرایط کشور خودمان تولید می شوند، عنوان کرد: در حال حاضر کالاهایی در کشور خودمان تولید می شود که به صراحت می توان بهتر از کالاهای خارجی و قابل رقابت با آن ها دانست تنها باید تبلیغات خوب و آگاهی بخشی وسیعی برای آن ها صورت داد.
فرماندار سلسله مصرف کالای داخلی را یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: شیوع مصرف کالاهای خارجی چرخ های صنعت کشور را در سال های اخیر با چالش های جدی روبرو ساخته است.
شریف خسروی با اشاره به اینکه مصرف کالای داخلی باعث می شود که نیروی انسانی بیشتری در کشور به فعالیت مشغول شوند، عنوان کرد: بهترین راه برای ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری در کشور، توسعه تولیدات داخلی و تکیه بر مصرف کالاهای داخلی است.
فرماندار سلسله با تاکید بر اجرای سیاست های بازدارنده ورود کالاهای غیر ضروری خارجی به کشور، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز باید محصولات خود را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری به بازار عرضه کنند تا بتوانند رضایت خریداران را برای خرید کالاهای داخلی فراهم آورند.
خسروی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تولیدات داخلی حمایت کرد، اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی موجود در کشور راهی جز خودباوری و تکیه بر توان داخلی ندارد لذا مصرف کالای ایرانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.