به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: استان سمنان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و تامین آب یک مطالبه جدی مردمی و دغدغه مسوولان است.
وی با بیان این که میزان بارش سالانه در استان سمنان 120 میلیمتر و میزان تبخیر 107 میلیمتر است، ادامه داد: خشکسالی موجب مهاجرت مردم از روستاها شده و ضرورت دارد تامین آب برای استان سمنان در دستور کار قرار بگیرد.
وی با اشاره به تعداد صنایع و واحدهای معدنی استان سمنان ابراز داشت: استان در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و اگر عاملی صنعت سمنان را تهدید کند در واقع در بخشی از بازار اختلال ایجاد می شود.
آشناگر با بیان این که در عصر کنونی پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: جلوگیری از هر تهدیدی نیازمند پیشگیری است و این مهم در سایه پدافند غیرعامل محقق می شود.
وی بیان کرد: تکامل زندگی شهری نیاز به امنیت را چند برابر کرده است، لازمه برقراری امنیت در جنگ نرم اجرای پدافند غیرعامل است.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: استان سمنان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در مسیر مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب و نزدیکی با استان تهران یک جایگاه راهبردی دارد و باید از این ظرفیت برای تقویت پدافند غیرعامل استفاده کرد.
وی یادآور شد: استان سمنان یکی از استان های معین تهران در مواقع اضطراری است، بر این اساس باید سمنان برای خدمات دهی در مواقع مورد نیاز تجهیز و آماده شود.
استاندار سمنان با بیان این که گسترش دولت الکترونیک نوعی پدافند غیرعامل در حوزه سایبری محسوب می شود، گفت: استان سمنان آمادگی برای اجرای طرح شهر هوشمند در کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برای حضور در رزمایش پدافند غیرعامل چهل سال اقتدار به استان سمنان سفر کرده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.