محمدعلی شجاعی سه شنبه شب با اشاره به لزوم تعطیلی بازار، برای محدود کردن تجمعات مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا،  اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌کنیم به خاطر سلامت خود و خانواده هایشان، بی خیال خرید شب عید شده و به بازارها هجوم نیاورند.
وی کنترل بیماری کرونا را نیازمند همکاری شایسته مردم برای عدم شلوغی بازار به منظور جلوگیری از انتقال این ویروس دانست.
شجاعی در عین حال با اشاره به برنامه ریزی مالی کسبه برای فروش شب عید، خاطرنشان کرد: می‌دانیم کسبه روی شب عید حساب ویژه ای باز کرده و برای این روزها اقلامی را خریداری و حتی چک داده اند و چشم به فروش عید دوخته اند ولی با توجه به شرایط کنونی و مخاطراتی که از ناحیه این ویروس مهلک احساس می شود،  نیازمند تعطیلی بازار برای کنترل این بیماری هستیم.
وی یادآور شد: در این راستا با مراعات حال کسبه به سمتی خواهیم رفت که بتوانیم حضور مردم را در بازار محدود کنیم تا از بحران فعلی به مرور خارج شویم.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی یکی از راههای این امر را جایگزین کردن خرید اینترنتی به جای حضور فیزیکی در بازار با طراحی یک نرم افزار خرید دانست و گفت: مردم با استفاده از این نرم افزار ها می توانند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام داده و با ماندن در خانه، زمینه از بین رفتن این ویروس را فراهم کنند.
شجاعی اظهار داشت: در این راستا اقداماتی نیز به اصناف و اتحادیه های صنفی سپرده شده تا با کمک خود آنها بتوانیم زمینه‌های کنترل این ویروس را در جامعه فراهم کنیم.
وی در عین حال به حساسیت بیشتر کار برخی از مراکز از قبیل نانوایی ها اشاره کرد و افزود: همکاری مطلوب این بخش ها می تواند در کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار مثمر ثمر باشد.
استاندار خراسان شمالی از مردم این استان خواست به منظور خارج شدن از شرایط بحران فعلی و شکستن زنجیره نقل و انتقال ویروس کرونا، از خانه خارج نشوند و ترددهای غیرضروری خود را به صفر برسانند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مبتلایان بیماری کرونا در این استان به ۳۴ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک نفر بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

همچنین اکنون ۹۶ بیمار مشکوک به ابتلا به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۷۸ نفر از افرادی که مشکوک به کرونا بوده اند نیز بهبود یافته و مرخص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.