دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در نشست بسیج ملی مبارزه با کرونا که با حضور مدیران و نمایندگان سازمان های استان در تالار شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: آحاد جامعه و دولت نیازمند بهره گیری از همکاری و به کارگیری مشارکت فعال همه بخش ها به ویژه سازمان بسیج و نیروهای مسلح هستند.

وی اظهار داشت: ارتقای دانش، نگرش و مهارت افراد و خانواده ها در زمینه بیماری و عوامل خطر، ارتقای مهارت و دانش افراد شاغل، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، تسهیل در اجرای فرایندهای ارجاع افراد به مراکز و واحدهای منتخب در موارد مورد نیاز و ... از اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه بیماریابی از طریق استفاده از درگاه سلامت، گامی کلیدی برای بیماریابی است و افراد مشکوک می توانند به منظور غربالگری با مراجعه به سایت salamat.gov.ir از وضعیت خود آگاه شوند.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اثربخشی بالایی دارد و داوطلب بودن در این طرح مهم ترین اصل است.

اسماعیل فرجی اظهار داشت: همه ادارات و سازمان ها باید از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود برای مبارزه با کرونا استفاده کنند و مساعدت های لازم را داشته باشند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون ابتلای ۳۴ نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا قطعی شده، که منجر به مرگ یک نفر نیز شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.