حبیب یزدان‌پناه روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا، بازدید گروهی از موزه‌ها از هفته گذشته ممنوع اعلام شده بود، اظهار  داشت: با ادامه شرایط و با توجه به پیش رو بودن نوروز، تمامی موزه‌های استان در نوروز ۹۹ تعطیل هستند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: در این شرایط حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد و امیدواریم با رعایت بیش‌ازپیش توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و نیز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شاهد کنترل کامل این بیماری باشیم.

وی گفت: کمیته گردشگری ذیل ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی و در محل این اداره کل  استان تشکیل‌شده و به‌دقت موارد رصد و تصمیم‌گیری می‌شود.

 هم اکنون ۶ موزه فعال با مجموع مساحت ۱۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع در خراسان شمالی وجود دارد و ۲ موزه نیز جمعا با مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در آشخانه و اسفراین در دست اجرا است.

تاکنون ۶۴۷ اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۴ اثر طبیعی، ۸۰ اثر ناملموس و ۱۴ اثر منقول تاریخی است.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون ابتلای ۳۴ نفر در این استان به ویروس کرونا قطعی شده و یک نفر نیز درگذشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.