محمد سویلدانلویی در گفت وگویی اظهار کرد: با وجود بارندگی ها در ایام نوروز96 تعداد 550 هزار نفر از 12بازارچه و 350غرفه صنایع دستی و خدمات سفر دراستان خراسان شمالی بازدید کردند.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، اکنون 15 هزار نفر در این استان در بخش تولید صنایع دستی فعالیت دارند که هشت هزار و 500 نفر از آنان دارای کارت صنعتگری هستند.
در خراسان شمالی 60 رشته صنایع دستی فعال است و بیشتر تولیدات صنایع دستی استان در زمینه های دستبافته های داری، رودوزی سنتی، نساجی، ابریشم بافی، البسه محلی، صنایع چوب و چرم، سنگ ها قیمتی، زیورالات، سفال و سرامیک است.
وی افزود:درهمین مدت 2میلیون 551هزار 176گردشگر از استان عبور کرده یا درآن حضور داشته اند.
سویدانلویی گفت: در نوروز 96تعداد 657هزار نفر از امکان تاریخی و گردشگری خراسان شمالی بازدید کرده اند که این میزان به مدت مشابه سال گذشته 95درصد رشد دارد.
وی با بیان اینکه 125هزا رنفر درایام تعطیلات نوروز 96 حداقل یک شب در استان اقامت داشته اند افزود: 25هزارو 190نفر نیز درهمین مدت از موزه های استان بازدید کرده اند که این میزان نسبت به نوروز سال گذشته 12درصد رشد داشته است.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد و طبق گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، در این استان هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده که 567 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است؛ از این میزان 469 اثر تاریخی، ابنیه و محوطه تپه ،42 اثر طبیعی و56 اثر ناملموس است.
این استان دارای 6 موزه آیینه خانه و عمارت مفخم در بجنورد، شیروان، جاجرم، گرمه و فاروج است.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد دارند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.