محمد سویدانلویی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان بازدید کننده از امکان گردشگری و تاریخی استان نسبت به نوروز سال گذشته 105درصد افزایش داشته است .
وی افزود : طی همین مدت افزون بر 19هزار و 200نفر از موزه های استان بازدید کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد رشد داشته است .
دبیر ستاد خدمات سفر خراسان شمالی گفت: در نوروز 96 تا امروز تعداد 2میلیون و 310 نفر مسافر ورودی به استان داشته ایم که این میزان نسبت به سال گذشته 2درصد افزایش داشته است.
سویدانلویی افزود: از ابتدای نوروز تاکنون 116هزار و 301نفر حداقل یک شب در استان اقامت داشته اند که میزان نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است .
وی گفت: شرایط جوی (بارندگی و سرما) در تعطیلات نوروز96 در میزان مسافرات ها دراین بازه زمانی تاثیر گذار بوده است .
به گزارش ایرنا استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرارد دارد و یک هزار و 200اثرتاریخی شناسایی شده دارد که 576اثردر فهرست آثارملی ثبت شده از این میزان 469 اثر تاریخی، ابنیه و محوطه تپه ،42 اثر طبیعی و 56 اثر ناملموس است.
این استان شمال شرقی کشور علاوه بر جاذبه های تاریخی از طبیعی بکرو چشم نواز و دل انگیز کوهستانی و بیانی برخودار که مقصدی خاطره انگیز برای هر گردشگر است .
خراسان شمالی با قرار گرفتن در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهد مقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
1744/7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.