سیدمحسن علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد مسافران در هتل ها، مهمانپذیرها، خانه مسافر، کمپ های موقت، مدارس سطح استان اسکان داده شده اند.
به گفته وی، همچنین از 29 تا 30 اسفند 95 نیز 140 هزار نفر نیز از جاذبه های مختلف طبیعی، تاریخی، فرهنگی، تجاری، فرهنگی و روستای هدف گردشگری شهرستان های استان بازدید کرده و راهنمایان گردشگری اقلام تبلیغاتی لازم شامل نقشه و بروشور را در تمامی مبادی ورودی شهرها و موزه ها استان توزیع شده و به گردشگران کرده اند..
علوی همچنین به فعالیت مستمر گروه های نظارتی طی ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از یک هزار و 73 مورد بازدید از مراکز و تاسیسات خدمات رسات به گردشگران صورت گرفته و طی این بازدیدها 67 مورد تذکر و 57 مورد مورد نیز تشویقی صادر شده است.
وی با قدردانی از تمامی کسانی که به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند گفت: کردستان و فرهنگ غنی این دیار همواره یکی از مهمترین جاذبه های بوده که از اقصی و نقاط مختلف کشور گردشگران و علاقه مندان را خود جذب می کند.
سیدمحسن علوی ضمن دعوت از کلیه هموطنان جهت مسافرت به این دیار از آمادگی کلیه عوامل اجرایی خدمات سفراستان جهت خدمات رسانی به گردشگران خبر داد.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مور از این تعداد شامل 763 اثر، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
نوروز سال 1395 در مجموع بیش از 400 هزار گردشگر از مناطق مختلف کردستان بازدید کرده بودند.
3034/3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.