دبیر نخستین همایش ملی آیین فتوت و فرهنگ پهلوانی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون 110 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.
دکتر محمدحسن بهنام فر افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه کوثر، دانشگاه ملایر، دانشگاه حیکم سبزواری، پایگاه استنادی جهان اسلام و سیویلیکا از نخستین همایش ملی آیین فتوت و فرهنگ پهلوانی به میزبانی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین حمایت می کنند.
وی گفت: این همایش چهاردهم فروردین ماه همزمان با رویداد فرهنگی و ورزشی کشتی باچوخه در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین برگزار می شود.
وی برگزاری این همایش را با هدف بازخوانی تاریخ پهلوانی و ورزش های باستانی در ایران، نقش خراسان و اسفراین در کشتی پهلوانی، کشتی باچوخه و تاریخ آن، فرهنگ پهلوانی و آیین فتوت در سرزمین ایران، مبانی فتوت در متون ادبی و تاریخی فارسی، ورزش های بومی و کارکرد اجتماعی آن دانست.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی بویژه شهرستان اسفراین مهد کشتی با چوخه است و تاکنون پهلوانان و قهرمانی زیادی ازاین خطه برای کشور درمیادین ملی و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند و همه ساله در 14فرودین ماه شهرستان اسفراین میزبان بزرگ ترین مسابقات ملی کشتی باچوخه با حضور نام آوران این رشته ورزشی از سراسر کشو است.
بیش از 70هزار تماشاگر علاقه مند این رویداد ورزشی را از نزدیک در گود چشمه زنیل خان اسفراین به تماشا می نشینند.
این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد تک مکانی و تک زمانی گردشگری ورزش در کشور محسوب می شود.
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در60کیلومتری جنوب شرقی کشور قراردارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.