عکاسان خراسان شمالی امروز وقتی برای ثبت تصویر از برگزاری انتخابات، به شعبه های مختلف شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی مراجعه کردند، از ورود آنان به محل، جلوگیری شد.

عوامل اجرایی برگزاری انتخابات، برای اجازه ورود عکاسان  به شعبه های اخذ رای، خواستار ارائه کارت تردد در شعب اخذ رای شده اند این در حالی است که این کارت برای آنان صادر نشده بود.  

عکاسان خراسان شمالی پس از انتقاد و انعکاس آن به استانداری، ساعاتی پیش مجوزهای لازم برای حضور و تردد در شعبه های اخذ رای را دریافت کردند. 

عکاسان خراسان شمالی پشت درهای شعب رای‌گیری

عکاس خبرگزاری مهر در این باره گفت: از چند روز پیش از مسوول روابط عمومی استانداری خراسان شمالی خواسته بودیم تا نسبت به صدور کارت تردد خبرنگاران و عکاسان، اقدامات و پیگیری های لازم انجام شود تا در روز موعود دچار دردسر نشویم.

مریم داورنیا اظهار داشت: استانداری در پاسخ این درخواست عکاسان،  اعلام کرد که نیازی به صدور کارت ویژه روز انتخابات برای تردد در شعبه های اخذ رای نیست، زیرا با رایزنی های انجام شده، این فعالان رسانه می توانند با همان کارت رسانه خود، در روز انتخابات در شعبه ها حاضر شوند.  

وی افزود: تنها محلی که عکاسان را برای ثبت تصاویر اخذ رای را دادند، مسجد انقلاب بود و عکس های انتخاباتی ما به همان مسجد محدود شد.  

داورنیا گفت: رسالت ما ایجاب می کند که به محل های مختلف سر بزنیم و از حضور مردم در پای صندوق های رای، گزارش تصویری تهیه کنیم اما امروز از این فعالیت بازماندیم.

عکاس خبرگزاری مهر افزود: خراسان شمالی، استان رنگین کمان قومیت ها است و سوژه های جذاب و تماشایی قوم های ترکمن و کرد که با لباس های محلی در پای صندوق های رای حاضر شده بودند، ثبت نشد.

افسوس از تصاویری که در قاب ننشست 

عکاس ایرنا هم گفت: امروز به هر شعبه که برای ثبت تصاویر حضور مردم در پای صندوق های رای مراجعه کردیم، از ورود ما ممانعت شد.  

وحید خادمی اظهار داشت: این ممانعت در حالی است که پیش از این درخواست صدور کارت ویژه روز انتخابات داده بودیم و کارت، صادر نشد.  

وی افزود: استانداری از صدور کارت ویژه روز انتخابات برای ما خودداری کرد و البته قول داد که حضور ما در شعب اخذ رای با ارائه همان کارتی که رسانه صادر کرده، میسر و بلامانع است.

خادمی اظهار داشت: این در حالی است که به هر شعبه که مراجعه کردیم، از عکاسان کارت ویژه روز انتخابات درخواست شد.  

عکاس ایرنا،  افزود: گلایه های عکاسان سبب شد تا شورای نگهبان در استان نسبت به برنامه ریزی و هماهنگی های لازم اقدام و با صدور برگ مجوز، اجاز ورود و عکاسی در شعبه های اخذ رای داده شود اما زمان از دست رفته بود.

مسوول روابط عمومی و روابط بین الملل استانداری خراسان شمالی هم با اذعان به اینکه امروز عکاسان استان در ثبت تصاویر انتخاباتی، دچار زحمت شدند گفت: استاندار مطابق آنچه که عکاسان مطرح می کنند، رایزنی کرده بود که حضور این فعالان رسانه بدون نیاز به کارت ویژه روز انتخابات، بلامانع باشد اما نمی دانم مشکل کار کجا بوده که از ورود آنان جلوگیری شده است.

علی قلی زاده اظهار داشت: بر اساس اعلام استاندار، هماهنگی های لازم با شورای نگهبان،  برای حضور عکاسان در شعبه های اخذ رای انجام شده بود و بر این اساس نیازی به ارائه کارت ویژه روز انتخابات نبود.  

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات برگزیده خواهد شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.