عابدین عابدی مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر نفر از اعضای هیات نظارت استان بیش از ۶ ساعت آموزش دیده اند، اظهار داشت: این افراد بر نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره مجلس خبرگان رهبری در این استان نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مانورهای انتخاباتی نیز برای اعضای هیات نظارت برگزار شده، گفت: تمام اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات از بین نیروهای معتمد مردمی انتخاب شده اند که به صورت بی طرفانه و براساس قانون به وظیفه قانونی خود عمل می کنند.

عابدی مقدم اظهار داشت: در انتخابات پیشین در استان ۸۲۵ شعبه اخذ رای دایر شده بود که سه هزار و ۱۴ نفر به عنوان ناظر، نظارت بر حسن برگزاری انتخابات را عهده دار بودند.

وی از ناظران به عنوان امانتداران رای مردم یاد کرد و افزود: تلاش شده است تا این افراد از میان افراد مومن، امانتدار، متعهد و معتمد مردم گزینش شوند.

به گفته دبیر ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی در مجموع حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را برعهده دارند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری این دوره از انتخابات در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.