محمدرضا امیری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تایید درخواست تغییر حوزه انتخابیه کاندیدای دوم برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان فارس به فرمانداری شهرستان شیراز ابلاغ شد.

وی ادامه داد: درخواست تغییر حوزه انتخابیه باید به تایید شورای نگهبان نیز برسد و بر همین اساس ستاد انتخابات کشور حوالی ظهر امروز تایید انتقالی حوزه انتخابیه حجت الاسلام مصطفی منتظری را به فرمانداری شیراز ابلاغ کرد.

وی اضافه کرد: انتخابات پیش روی مجلس خبرگان در فارس با دو کاندیدا برگزار خواهد شد.

یک انتقالی مجلس از تهران به شیراز

وی درپاسخ به وضعیت تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس شورای اسلامی به شیراز نیز،گفت: ۵ مورد درخواست تغییر حوزه انتخابیه از سایر حوزه ها که جملگی نیز از تهران بودند به شیراز داشته ایم که تنها یک مورد آن مورد موافقت هیات اجرایی انتخابات قرار گرفته است.

فرماندار شیراز گفت: درخواست ۴ داوطلب دیگری برای تغییر حوزه انتخابیه خود به شیراز مورد موافقت قرار نگرفت و این افراد به حوزه انتخابیه مبدا ارجاع شدند و منعی برای شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه مبداء این افراد وجود ندارد.

پیش از این تنها صلاحیت آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از داوطلبان انتخابات میان‌دوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در استان فارس احراز و اعلام شده بود.

فرماندار شیراز پیش تر به ایرنا گفت: ۳۷ داوطلب برای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: ۱۲ نفر از این داوطلبان در فرمانداری شیراز ثبت نام و مابقی در ستاد مستقر در وزارت کشور و قم نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۳ نفر از داوطلبان انصراف خود را اعلام کرده‌اند که از این تعداد، دو نفر در فرمانداری شیراز و مابقی با حضور در وزارت کشور انصراف خود را اعلام کردند.

امیری اضافه کرد: در مجموع ۱۴ نفر از این افراد تا زمان بررسی صلاحیت ها باقی ماندند که از این افراد، صلاحیت یک نفر تایید شده است.

فارس در مجلس خبرگان، پنج کرسی نمایندگی دارد که انتخابات میاندوره ای برای جایگزینی مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی در این استان برگزار خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.