گفتنی است، پیش از این صلاحیت ۲۶۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس تایید شده بود که آمار جدید گویای افزوده شدن ۵۸ داوطلب دیگر به رقابت انتخاباتی است. 

سید احمد احمدی‌زاده، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نتیجه بررسی صلاحیت حدود ۲۵ نفر دیگر نیز هنوز اعلام نشده که به محض اعلام اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: تعداد ثبت نام کنندگان اولیه در استان  ۹۲۴ نفر بود که ۹۰ نفر در مراحل اولیه انصراف دادند.
او اظهار داشت: آن‌ دسته از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تایید نشده، چنانچه نسبت به این مساله اعتراض دارند می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصا به همراه دلایل و مدارک معتبر تا روز دوشنبه ۱۴  بهمن‌ماه جاری به دفتر شورای نگهبان ارائه دهند.
وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز پس از بررسی اعتراض‌ها، نتیجه نهایی را در روز ۲۲ بهمن اعلام خواهد کرد.
استان فارس دارای ۳۶ شهرستان و ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

حسن جوکار رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در فارس ۲۳ دیماه گذشته در بیان گزارشی اعلام کرده بود: در زمان ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ٩٢۴ نفر از فارس اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد٢۶٨ نفر تأیید صلاحیت شده، ٢۵۶ نفر رد صلاحیت شدند و ٣٠۴ نفر هم هنوز احراز صلاحیت آنان صورت نپذیرفته است. 

وی با اشاره به رد صلاحیت ٢۵ نفر توسط هیات اجرایی بیان کرد: ٧١ نفر در استان فارس از شرکت در انتخابات انصراف داده اند. 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در پنج استان کشور از جمله فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.