محمدعلی شجاعی روز جمعه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای در شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازدیدی که در ساعات اولیه رای گیری از شعب سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان صورت دادیم مشاهده شد که مردم این مناطق به صورت پرشوری در عرصه تعیین سرنوشت خود حضور یافته اند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در ساعات نخستین رای گیری، افزود: مردم همیشه در صحنه هستند و علیرغم همه فشارهای اقتصادی، همیشه پای انقلاب، نظام و رهبری ایستاده اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: مردم کشور و استان خراسان شمالی امروز سنگ تمام خواهند گذاشت و پیام حضور خود را به جهان مخابره خواهند کرد.

شجاعی افزود: حضور در عرصه انتخابات جهاد عمومی است و خدا را شکر که مردم خراسان شمالی به این جهاد لبیک گفته و همچون گذشته این صحنه را نیز خالی نگذاشتند.

وی با بیان اینکه رسانه های خارجی تمام تلاش خود را برای ناامیدی مردم و کاهش حضور آنان در پای صندوق‌های رای انجام می دهند، افزود: هجمه دشمن در برابر ما کم نیست و از ماه ها قبل برای امروز برنامه ریزی کرده اند ولی رسانه ها و خبرگزاری های ما نیز هوشمندانه در صحنه بوده و همراهی و همدلی مردم و تک تک اقشار استان را به نمایش گذاردند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان شمالی پیش‌بینی شده و ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان برای تعیین جایگزین مرحوم آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز، نماینده فقید ادوار این استان در خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.