«محمدمهدی شهریاری» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل ستاد انتخابات استان افزود: بر اساس آمار به دست آمده طی یک ساعت گذشته به طور میانگین چهار تا پنج هزار رای در هر دقیقه به صندوق‌های رای این استان ریخته شده‌است. 
وی با اشاره به اقدامات مناسب برای برگزاری انتخابات ایمن و سالم در استان، اظهار داشت: هفت هزار و ۵٠٠ نیروی نظامی و انتظامی در استان ایمنی انتخابات را بر عهده دارند و هیچ مشکلی در اینخصوص وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ٢ هزار و ١١٧ صندوق رای در آذربایجان‌غربی فعال است، گفت: هفت مورد از این تعداد متعلق به شعبه‌های اقلیت‌های دینی است.
استاندار آذربایجان‌غربی افزود: حدود ٢٢ نفر عوامل اجرایی برای هر صندوق انتخاب شدند و پای صندوق رای نظارت دارند؛ در مجموع ۴٢ هزار نفر عوامل اجرایی، ناظران و ماموران برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.
«شهریاری» با اشاره به اینکه دشمنان به این انتخابات چشم دوخته‌اند و حاشیه‌سازی‌های مختلفی را برای تضعیف مشارکت انجام داده‌اند، بیان کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق رای موجب نقش برآب شدن توطئه دشمنان می‌شود.
به گزارش ایرنا فرآیند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد و در مرحله نخست تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد.
۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در آذربایجان‌غربی طی انتخابات روز جاری واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.
۱۲ نفر از این استان راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.