مدیر راهداری شهرستان راز و جرگلان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پل کرپولی جرگلان که در سیلاب های بهار امسال تخریب شده بود، مرمت خواهد شد و این پل اگر چه دهانه ای کوچک دارد اما نقشی محوری در ارتباطات منطقه دارد و تعیین اعتبار نیز شده است.

رسول ضیغمی با بیان اینکه ساخت ۵ پل منطقه نیز به مناقصه گذاشته شده است، اظهار داشت: اعتبار ساخت این پل ها که باید تا سال جدید به بهره برداری برسد، ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است اما چند بار مناقصه برای واگذاری آنها انجام شده که بی نتیجه مانده است.

وی افزود: اکنون ۲ پل خیرساز نیز در این شهرستان در دست ساخت است که ساخت یکی از آنها به مراحل پایانی رسیده است.

وی از پل غلامان و زرنه به عنوان مهمترین پل هایی یاد کرد که باید هرچه زودتر در این شهرستان ساخته شود و اظهار داشت: با ساخت این پل تردد اهالی این شهرستان در ۲ بخش غلامان و راز تسهیل خواهد شد و جمیعت روستاهای بسیاری می توانند از آن استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز اخیرا بر ضرورت ساخت ۲۱ پل در راه‌های روستایی این استان، بویژه شهرستان مرزی راز و جرگلان تاکید کرده و افزوده بود: تامین اعتبارات ساخت این پلها از منابع استانی پیگیری می‌شود که اغلب این پل ها باید در شهرستان راز و جرگلان و نیز منطقه کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان ساخته شوند.

رضا رجب زاده در بازدید از شهرستان رازوجرگلان عنوان کرده بود که نبود ابنیه و پل در راه های روستایی از مشکلات اساسی استان و به ویژه این شهرستان است و به همین دلیل هنگام بروز سیل، راه های دسترسی بسته می شود.  

وی همچنین محرومیت زدایی از شهرستان راز و جرگلان را از برنامه هایی برشمرد که در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.

در سیلاب های بهار امسال ۸۶ میلیارد تومان خسارت وارده بر اثر سیل به ابنیه فنی و پل های آسیب دیده در سامانه سجاد ثبت شده است.

در همین راستا، هم اکنون ساخت ۲۲ پل متوسط و بزرگ آسیب دیده از سیل تا پایان سال مالی ۹۸ در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر راز در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است.  

طول راه های راز و جرگلان ۴۰۰ کیلومتر است که هم اکنون ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان نیاز به ساخت و مرمت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.