وحید واسطه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع اعتبار مصوب برای ساماندهی مسیل ها، لایروبی و بازگشایی رودخانه های استان را ۱۵۰ میلیارد ریال دانست که از این میزان، ۶۰ درصد معادل ۹۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: اکنون اجرای طرح های لایروبی و بازگشایی مسیل ها و رودخانه ها در قالب ۱۰ قرارداد، در شهرستان های مختلف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به لایروبی رودخانه ها، پیش از ابلاغ و تخصیص اعتبارات پیگیری شده است گفت: تا کنون لایروبی ۹ کیلومتر از رودخانه ها انجام شده و مقرر است در قالب ۱۰ قرارداد، ۲۸ کیلومتر رودخانه، لایروبی شود.  

واسطه اظهار داشت: در سیل بهار امسال، بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبی، شبکه سدها، رودخانه ها و ایستگاه های سنجش این شرکت خسارت وارد و در سامانه جامع امداد و نجات دولت (سجاد) ثبت شد.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: برای جبران این میزان خسارت،  ۲۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مصوب شد که تاکنون ۱۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

طول رودخانه های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه ها و مسیل های مهم و اصلی تشکیل می دهد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.