رضا میرزایی روز پنجشنبه اظهار داشت: در سفر دکتر نوبخت به لرستان و بازدید ایشان از مناطق سیل‌زده حوزه کشکان، مقرر شد مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی رودخانه ها به شرکت آب منطقه ای لرستان اختصاص یابد که به رغم پیگیری مستمر و نزدیکی به پایان سال این اعتبار هنوز ابلاغ نشده است.

وی افزود: سیل فروردین ماه سالجاری موجب تغییر مسیر ۳۲ نقطه در رودخانه کشکان شد و به جاده آسفالته خرم آباد- پلدختر آسیب جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد: در برخی مقاطع، سیل زیرساخت جاده را به طور کامل از بین برده و موجب قطع آن شده که در این نقاط بایستی مسیر جریان آب رودخانه اصلاح تا امکان بازسازی جاده فراهم شود. 

وی افزود: در چهار نقطه از این جاده به طول حدود پنج کیلومتر به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه و هندسه رودخانه، امکان ساماندهی و اصلاح این مسیر وجود ندارد و بایستی مسیر جاده را تغییر داد.

میرزایی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای لرستان از محل اعتبارات سیل، عملیات اجرایی اصلاح مسیر رودخانه کشکان را در چهار نقطه اضطراری و اولویت دار چم حسین، افرینه، جلگه و اردوگاه ملاوی آغاز کرده که به طور میانگین تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار کرد: مطالعه، طراحی و تهیه اسناد مناقصه ۲۵ نقطه ای که رودخانه تغییر مسیر داده همچنین روستاهای آسیب دیده نیز تحویل مهندسین مشاور شده  تا در صورت تامین و ابلاغ اعتبار، با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آنها شروع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.