پولاد نجاهی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پل، مشکل ارتباط ۱۰ هزار نفر در هشت روستای جرگلان را حل می کند. 

وی افزود: تمام پل های موجود در راه های ارتباط روستایی این بخش، به صورت موقت و با گلوهای سیمانی ایجاد شده است و به دیگر سخن، راه های روستایی این بخش، پل ندارد.

وی تصریح کرد: نخستین پل روستایی این بخش، با کمک ۱۵ میلیارد ریالی نیکوکاران و مشارکت سه میلیارد ریالی دهیاری، ایجاد شده است. 

بخشدار جرگلان اظهار داشت: نبود پل، مشکل اساسی روستاییان بخش جرگلان است و در بارندگی ها و سیل، راه ارتباطی روستاییان واقع در ضلع جنوب رودخانه چندیر، قطع می شود. 

نجاهی خاطرنشان کرد: ساخت پل برای روستای کرگز و نیز روستای قره پالچق در دست پیگیری است. 

بخشدار جرگلان با اشاره به تخریب راه های روستایی این بخش در بارندگی های بهار امسال، اظهار داشت: مرمت و بازسازی راه های آسیب دیده در حال انجام است اما به علت کمبود اعتبار کند پیش رفته است.

نجاهی از برگزاری مناقصه برای روکش آسفالت گرم منطقه جرگلان خبر داد و تصریح کرد: در این مناقصه ۶ کیلومتر روکش آسفالت گرم در نظر گرفته شده است که سه کیلومتر آن از دو راهی گرکز تا سرخ چشمه و سه کیلومتر از تخته باغلق به سمت منطقه جرگلان تا پایان اسفندماه اجرا می شود. 

بخشدار جرگلان با اشاره به اجرای پروژه راه گلستان به منطقه جرگلان خاطر نشان کرد: این پروژه با ردیف اعتباری شهرستانی و استانی در حال انجام است که البته اجرای آن هم کند است.

وی گفت: این پروژه قازان قایه و مراوه تپه را به دهستان حصارچه منطقه جرگلان متصل می کند که به عنوان رینگ سوم شمال، به خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

بخشدار جرگلان همچنین خاطر نشان کرد: قول می دهیم برای سهولت دسترسی ساکنان روستای  بچه دره، اشتوت و ایرقایه راه های آنتی به پروژه گلستان-جرگلان احداث کنیم.

شهرستان مرزی راز و جرگلان، سه بخش و شش دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.