جعفر شهامت روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۳۷ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آن بیش از ۴۶ هزار روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند می شوند.  

وی پروژه های قابل افتتاح را شامل تکمیل راه روستایی بیدواز و تکمیل راه روستایی قره چاه در اسفراین، بهسازی و روکش آسفالت محور اسطرخی در شیروان، بهسازی و روکش آسفالت محور روستای سنخواست، رختیان و گیفان در بجنورد و بهسازی و روکش آسفالت محور نجف در شهرستان مانه و سملقان دانست.  

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در قالب طرح ابرار،  ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی در این استان آغاز شده است که تا پایان سال مالی جاری، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح مسوولیت ساخت بخشی از راه‌های روستایی، به این اداره کل واگذار شده است، اظهار داشت: به همین منظور، گروه ساخت راه روستایی در این اداره کل تشکل شده است که به صورت امانی، نسبت به اجرای پروژه در محورهای روستایی اقدام می کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه در اجرای طرح ابرار، اولویت با ساخت و تکمیل راه برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار است افزود: امید است با اجرای این طرح، شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب، ارتقا یابد.  

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.  

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه‌های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه‌های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه‌های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.