فواد غزیعلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این تعداد حلقه لاستیک از ابتدای مهر پارسال تاکنون بین رانندگان دارای کارت هوشمند توزیع شده است.

وی افزود: توزیع لاستیک ویژه این رانندگان همچنان ادامه دارد و با تنظیم قیمت این کالا، تهیه لاستیک برای رانندگان آسان‌تر شده است.

وی با بیان اینکه موضوع توزیع لاستیک یارانه‌ای یکی از مطالبات رانندگان است، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین کننده لاستیک مورد نیاز است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توزیع آن را بر عهده دارد.

غزیعلی ادامه داد:هم اکنون ۲۳ حوزه توزیع لاستیک در خوزستان وجود دارد که در چند بخش تقسیم می‌شود و بیشترین آن به حوزه ماشین‌های سنگین اختصاص دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح "تن کیلومتر" در ۲ مرحله از سال ۹۷، بیان کرد: این طرح به منظور ساماندهی کرایه حمل رانندگان صورت گرفت که این طرح به اصلاح بیشتری نیاز دارد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: تن کیلومتر دارای جدول های محاسباتی است که از چند شاخص نوع بار، مسافت، تناژ ماشین و مقصد تشکیل می‌شود و در قیمت جابهجایی بار تاثیرگذار است.

وی درباره بیمه تکمیلی رانندگان نیز گفت: رانندگان دارای کارت هوشمند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند اما مشکلی که وجود داشت، نداشتن بیمه تکمیلی بود که پس از اقدامات انجام شده، این روند اصلاح شد.

غزیعلی ادامه‌داد: برای دومین سال است که رانندگان از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند و افراد زیرتکلف آنها نیز زیرپوشش این بیمه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در هشت ماه نخست امسال ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان به دیگر نقاط کشور جابه‌جا شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

از مجموع روزانه  ۶۵۰ هزار تردد در مسیرهای خوزستان ۱۷ درصد از آن توسط وسایل نقلیه سنگین انجام می‌شود.

در خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده و ۵۶ محور ارتباطی اصلی و فرعی،  و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.