حمیدرضا امیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای آسفالت راه های در حال احداث و جاده های آماده سازی شده استان اصفهان به 10 هزار تن قیر نیاز است.
وی تولید پایین قیر توسط کارخانه ها و تخصیص نیافتن آن از وزارت راه شهرسازی را مانع از آسفالت و بهره برداری از این راه ها اعلام کرد.
وی بیان کرد: نزدیک به 384 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی و 120 کیلومتر راه روستایی در این استان در حال احداث است که به مجموعه مسیرهای مواصلاتی این استان افزوده می شود.
وی به تدوین برنامه جامع توسعه راه ها اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت راه سازی بر اساس این برنامه جامع انجام می شود که در زمان حاضر شرایط بحرانی در این بخش نداریم.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان تصریح کرد: ارتباط این استان با 9 استان دیگر کشور و وجود سه مسیر به جنوب و یک مسیر شرق به غرب، موقعیت راه های این استان را به جایگاه ملی رسانده است که برنامه ریزی برای توسعه، نگهداری و تامین ایمنی آن ها مورد توجه است.
امیرخانی اضافه کرد: 10 درصد از راه های اصلی استان اصفهان در برنامه امسال برای کاهش حوادث جاده ای و افزایش امنیت ترافیکی ایمن سازی می شوند.
به گزارش ایرنا، اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.109 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که 67 نقطه حادثه‌خیز در اولویت است و از این میان نیز 13 نقطه در اولویت مهمتری‌ قرار دارد.
امسال 53 میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی 13 نقطه حادثه خیز جاده ای در این استان اختصاص یافته است.
بر اساس اعلام مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یک هزار و 500 نقطه حادثه خیز مصوب در کشور داریم که بر اساس شاخص هایی مانند تعداد تصادف های منجر فوت و آسیب دیدگی شناسایی شدند تا پس از اولویت بندی استاندارد سازی شوند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.