مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این سازمان ماهانه ۴۰۰ میلیارد ریال بابت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت که شامل حقوق بازنشسته ها، بیمه بیکاری و غرامت دستمزدها و کمک هزینه های ازدواج است پرداخت می کند.

محمدعلی عباس زاده وحید اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۱ هزار و ۲۸۲ نفر بیمه شده اصلی و ۱۸۶ هزار و ۸۷ نفر افراد تبعی بیمه شده اصلی هستند.

وی با بیان اینکه همچنین ۶۶ هزار و ۱۴۲ نفر تعداد بیمه شده اجباری است افزود: تعداد مستمری بگیران اصلی ۲۲ هزار و ۸۴۹ نفر و تعداد تبعی مستمری بگیران ۱۷ هزار و ۹۳۶ نفر است.

وی جمعیت کل تحت پوشش استان را  ۳۲۸ هزار و ۱۵۴ نفر دانست و گفت:  ۱۹ هزار و ۴۷۱ کارگاه در این استان وجود دارد که از این تعداد هشت هزار و ۸۸۵ باب کارگاه فعال و تعداد  ۱۰ هزار و ۸۶ کارگاه نیز نیمه فعال است.

وی گفت: بیمه شده های اختیاری دو هزار و ۳۹۹ نفر، حرف و مشاغل آزاد ۶ هزار و ۹۲ نفر، راننده ها ۹ هزار و ۲۵۲  نفر، قالیبافان دو هزار و ۸۹۸ نفر، کارگران ساختمانی ۱۰ هزار و ۹۳۳ نفر، باربران ۲۳۷ نفر،  خادمان مساجد ۴۱۱ نفر، زنبورداران ۴۱ نفر،  توافقی ۹۵۲ نفر و بیمه بیکاری یکهزار و ۲۰۳ نفر است که همه این افراد بیمه شده های اصلی هستند.

با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.