محمدعلی عباس زاده وحید جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون بیش از 71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند.
وی با بیان اینکه این استان 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد که از مجموع این تعداد 13 هزار و 700 نفر مستمری بگیر هستند افزود: متوسط ماهانه پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران 140 میلیارد ریال است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات 100 روزه این اداره کل اشاره کرد و افزود: در این مدت 564 میلیارد ریال در قبال تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت و بیمه بیکاری به مستمری بگیران و مقرری بگیران بیکاری در استان پرداخت شده است.
عباس زاده افزود: همچنین در این مدت تعداد بیمه شدگان یک درصد، تعداد مستمری بگیران سه درصد و تعداد کارگاه های فعال سه درصد رشد داشته است.
این مسئول اظهار کرد: همچنین در این مدت شعبه اقماری در فاروج ایجاد و راه اندازی و کانون بازنشستگان شهرستان بجنورد نیز کلنگ زنی شد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیش از 85 درصد لیست های حق بیمه نیز به صورت خدمات غیر حضوری ارائه می شود.
وی افزود: سازمان بیمه گر تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.
عباس زاده اظهار کرد: با احتساب افراد خانواده بیمه شدگان جمیعت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 330 هزار نفر
می رسد.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.