به گزارش ایرنا، رمضانعلی حسن زاده  اظهار داشت: امسال عملیات اصلاح و بازسازی ۲۶ کیلومتر از شبکه توزیع و خط انتقال آب در سطح روستاهای این استان با هدف کاهش مشکلات آبرسانی و هدررفت آب انجام شده که ۱۶ کیلومتر  آن خطوط انتقال آب و ۲۰کیلومتر هم از شبکه‌های آب آشامیدنی روستایی بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آبرسانی، برای تکمیل آبرسانی به روستاهای استان، ۲۴کیلومتر خط انتقال و ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع نیز در سطح روستاهای استان اجرا شده است.

حسن زاده خاطر نشان کرد: تعداد ۶۸۹ روستا با جمعیت ۳۳۸ هزار و ۸۰۲ نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند.

پیشتر، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفته بود:  ۳۳ درصد از شبکه آب روستایی استان فرسوده است و نیاز به اصلاح و جایگزینی دارد.

حسن زاده به خبرنگار ایرنا گفته بود: یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی این شرکت فرسوده است که اصلاح و نوسازی آن ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم به ۷۷.۱۸ درصد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.