حمید روشن روان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: : به منظور بهبود کیفیت آب آشامیدنی و جبران کمبود آب در هشت روستا با جمعیت پنج هزار و 556 نفر طرح های آبرسانی توسط این شرکت اجرا شده است.
وی با اشاره به واگذاری یکهزار و 892 فقره انشعاب در این روستاها افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها، 25 میلیارد و 501 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
روشن روان اظهار داشت: در این پروژه ها 9 کیلومتر خط انتقال و 16 کیلومتر شبکه توزیع و 31 باب حوضچه راه دسترسی اجرا شده است.
وی گفت: همزمان با هفته دولت امسال پروژه تامین آب ساکنان روستاهای 'گرماب' در شهرستان مانه و سملقان، 'لنگر'، 'کی کی' و 'ارکان' در بجنورد، 'بیرک سفلی'، 'بیرک علیا' و 'مفرنقاه' در فاروج و روستای 'کاکلی' در شیروان افتتاح می شود.
* حدود 77.2 درصد از روستاییان استان از آب سالم بهره مندهستند
روشن روان با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها 38 لیتر بر ثانیه آب تامین می شود گفت: برای اجرای این پروژه ها، چهار دهنه چشمه بهسازی و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون و با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم به حدود 77.2 درصد رسیده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.