مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات در ۶ ماهه نخست امسال برای اجرای ۳۲۱ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است.

منوچهر نبی‌زاده همچنین با اشاره به پرداخت ۳۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته برای اجرای ۵۹۸ طرح، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح مزبور در سال گذشته در استان مجموعا ۷۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۱۹ طرح تعلق گرفته که با اجرای آن برای افزون بر هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: این در حالی است که سهم این صندوق برای اجرای این طرح در خراسان شمالی ۶۸۶ میلیارد ریال بود اما رقمی بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه خود را برای حوزه اشتغال جوانان هزینه کرد.

نبی زاده اظهار داشت: با احتساب ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان در قالب تفاهم نامه ها با اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه تسهیلات اشتغال پرداختی در این بخش به ۷۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: این صندوق برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، ایجاد اشتغال در کسب و کارهای نوین و اشتغال پایدار، تسهیلات را بیشتر در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که طرح های قابل دفاع داشته باشند، به عنوان مثال تسهیلاتی برای ایجاد دامداری ارائه نمی دهد اما برای طرح های نو و اصلاح نژاد دامی و دانش بنیان به متقاضیان کمک می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین اولویت ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی استان بوده است، افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی یک حلقه مفقوده در استان است که باعث خام‌فروشی در استان شده است و بر این اساس این صندوق از متقاضیان ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله کارگاه های تولید عرقیات گیاهی، بسته بندی، چیپس میوه، خوراک ماهی در حوزه شیلات و دیگر طرح های این حوزه حمایت می کند.

نبی زاده همچنین بر توسعه بوم گردی در استان تاکید کرد و گفت: این صنعت نیز بسیار مناسب برای استان است چرا که ظرفیت و پتانسیل لازم نیز در بیشتر روستاهای گردشگری استان وجود دارد و تاکنون با حمایت این صندوق ۹۰ طرح در حوزه گردشگری و بوم گردی اجرا شده است.

وی به طرح های پرورش کرم ابریشم در منطقه جرگلان نیز اشاره کرد و افزود: در این منطقه کرم ابریشم پرورش داده می شود اما کارگاه مناسب برای تبدیل پیله به نخ و سایر مراحل وجود ندارد که باید به این بخش ها بیشتر پرداخت تا علاوه بر اشتغال پایدار، ارزش افزوده برای فعالان این حوزه ایجاد شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

۳۰۰۷/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.