محمد خالدی روز شنبه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تعداد مدارس شهرستان لردگان در رژیم گذشته کمتر از انگشتان دست بود.
وی افزود: با گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، هم اینک افزون بر 363 روستای شهرستان لردگان مدرسه دارد.
خالدی تصریح کرد : آمار و ارقام فعالیت های صورت گرفته انقلاب اسلامی ایران در 40 سال گذشته در سطح ملی و استانی با رژیم سابق قابل مقایسه نیست.
وی یادآور شد : انقلاب اسلامی ایران در شاخص های مختلف زیربنایی، روبنایی، نیروی انسانی، زیرساخت های مختلف شامل آب، برق، گاز، تلفن، راه های ارتباطی، خدمات، رفاهیات، آموزی عالی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تحول در امور علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی فعالیت های چشمگری در سطح کشور، چهارمحال و بختیاری و به ویژه شهرستان لردگان داشته است.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که دوران حکومت سابق را به یاد می آورند می دانند که در آن زمان هیچ اثری از این زیرساخت ها نبود اما هم اینک تمامی نقاط به طور یکسان پیشرفت کرده است.
وی گفت: در رژیم سابق و حتی در سال های ابتدایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، پزشکان هندی در چهارمحال و بختیاری و لردگان حضور چشمگیری داشتند.
خالدی تاکید کرد: این در حالی است که اینک نه تنها خبری از پزشکان هندی نیست بلکه علاوه بر چهارمحال و بختیاری، تنها از شهرستان لردگان سالانه افزون بر 30 دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه های می شود.
وی افزود: در 40 سال گذشته دشت خانمیرزا شهرستان لردگان متحول و کشاورزی در آن دارای رونق شد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به یک دهه خشکسالی بسیار شدید در چهارمحال و بختیاری و لردگان اکنون کشاورزی این شهرستان و دشت خانمیرزا با بحران آب مواجه است.
وی یادآور شد: مدیریت منابع آب محدود کنونی با استفاده از شاخص های علمی و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص در راستای مطالبه گری تخصیص و تامین آب ضرورت دارد.
خالدی اظهار داشت: در 40 سال گذشته در حوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی چهارمحال و بختیاری دولت های مختلف فعالیت های مستمر و چشمگیری انجام داده اند.
وی گفت: در شهرستان لردگان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی فعالیت های مطلوب و قابل قبولی دارند.
وی افزود: با توجه به وجود نیروی انسانی متخصص، تسهیل در شرایط سرمایه گذاری و تسریع در روند اجرای امور ضرورت دارد تا درب های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری بر روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز شود.
خالدی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور آمادگی همکاری با دولت و بخش خصوصی را دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در 160 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.