به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: اگر وضعیت راهها بسامان بود، نباید بارندگی 2 هفته گذشته، چنین برای استان خسارت بار می شد.
اکنون کمتر از 50 درصد از راههای روستایی خراسان شمالی
آسفالته است و بارندگی و سیلاب های نیمه نخست فروردین چهار هزار و 377 میلیارد ریال به این حوزه خسارت وارد کرد.

* عذرخواهی استاندار از مردم بابت کاستی ها
استاندار خراسان شمالی با قدردانی از زحمات فرمانداران و دستگاه های اجرایی درگیر با بحران سیل، گفت: سیل گرفتاری هایی داشت و برخی مناطق استان در این حادثه دچار مشکل شدند که بابت کاستی ها از مردم عذرخواهی می کنم.
شجاعی با تاکید بر ضرورت درس گرفتن از بحران ها، افزود: تاوان اصلی بلایا را مردم می دهند و مدیران باید عبرت و تجربه بیندوزند تا در حوادث مشابه، بار خسارات کاهش یابد.

* خسارت سیل در هیاهوی دیگر استانها گم نشود
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید میزان خسارات سیل را به وزارتخانه مربوطه ارسال کنند تا در هیاهوی دیگر استانهای خسارت دیده گم نشود.
شجاعی اظهار داشت: برای جبران خسارات سیل در استان، یک ردیف اعتباری منظور شده و اعتباراتی نیز تعلق گرفته که این روند ادامه خواهد داشت.
وی از تعلل دستگاههای استان در خصوص اعلام خسارات حوزه خدمتی خود به دستگاه های کشوری انتقاد کرد و افزود: تاکنون تنها سازمان جهاد کشاورزی، عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن، میزان خسارات حوزه کاری خود را به وزیران و وزارتخانه های مربوط ارسال کرده و رونوشت آنرا نیز به استانداری داده اند.
استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اگر دستگاه ها در این خصوص کوتاهی کنند، عملا اعتباری به آنان اختصاص نخواهد یافت و استان از این بابت متضرر می شود.

* اعتبارات، تجمیعی هزینه شود
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به حوزه جبران خسارات سیل باید به صورت تجمیعی هزینه شود، گفت: اعتبارات باید برنامه ریزی و با مدیریت هزینه شده و ریز ریز نشود.
شجاعی افزود: بخش زیادی از منازل تخریب شده بر اثر سیل اخیر خشت و گلی بود، که ضرورت دارد برای بازسازی مسکن این روستاییان اقدام شود.
وی گفت: بهسازی راه های روستایی، جایگاه های نگهداری دام و واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های کنونی استان است تا با کوچکترین بارندگی، استان دچار خسارت نشود.
وی بر انسجام مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: تنها با هم افزایی ها ضعف ها پوشیده می شود.

* رسانه ها باید حمایت شوند
استاندار خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی استان خواست تا نشریات و رسانه های استان را حمایت کنند و گفت: این امر با توجه به اینکه استان ما در رده آخر کشور است، ضروری است.
شجاعی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، اظهار داشت: شرایط رشد و توسعه استان باید فراهم شود و بهترین راه آن به میدان آوردن بخش خصوصی است که اکنون فعالیت چندانی ندارد.

* ورزشگاه 15 هزار نفری واگذار شود
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مدیریت ورزشگاه 15 هزار نفری استان باید واگذار شود، گفت: با وجود هزینه صدها میلیارد ریال برای این مجموعه، این فضا بلااستفاده مانده است.
شجاعی از اداره کل ورزش و جوانان خواست تا مقدمات واگذاری این مجموعه را برای مدیریت صحیح آن، فراهم آورد.

* مدیران به انتخابات کاری نداشته باشند
استاندار خراسان شمالی، مدیران را از ورود به بحث انتخابات برحذر داشت و گفت: انتخابات را به مردم واگذار کرده و خود را درگیر این امر نکنید زیرا باید با جدیت دنبال کارهای اجرایی باشید.
شجاعی وضعیت بازار استان را آشفته خواند و گفت: پریشانی بازار نشان دهنده ضعف مدیریت ماست که در خصوص تنظیم بازار ضعیفیم و مسلط عمل نکرده ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای استانها در نیمه دوم مرداد امسال اشاره کرد و گفت: در این خصوص ستاد اجرایی تشکیل می شود و مدیران باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
امام جمعه بجنورد نیز در این نشست بر مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: باید از بحران ها و خسارات تجربه کسب کرده و کاستی ها را به حداقل برسانیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی بر مدیریت جهادی تاکید کرد و گفت: در همه حوزه ها باید حق جهادی بودن ادا شود و مدیریت، اجرا، پیشنهاد و حتی انتقادها باید جهادی باشد.
بارندگی های نوروز امسال و جاری شدن سیلاب همه پهنه خراسان شمالی را درگیر کرد و به حوزه های مختلف راه، مسکن، کشاورزی و زیربنایی استان خسارات زیادی وارد آورد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هفته گذشته میزان خسارات سیلاب در این استان را 6 هزار و 900 میلیارد ریال عنوان کرده بود که به گفته وی این رقم هنوز نهایی نشده است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.