دکتر محمدجواد تشکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در صورت درخواست خرید توافقی برای این محصولات منافع بسیار خوبی برای کشاورزان خواهد داشت به خصوص برای زعفران و کشمش که مهم ترین محصولات این استان نیز هستند.
وی با بیان اینکه سالانه 20 هزار تن کشمش و هشت تن زعفران در خراسان شمالی تولید می شود گفت: هم اکنون برای یک تن زعفران و 15 هزار تن کشمش درخواست خرید توافقی داده شده است.
تشکری با اشاره به اینکه بیشترین کشمش این استان در شیروان و فاروج و زعفران نیز در فاروج تولید می شود افزود: با درخواست این موافقت دست سودجویان در هنگام خرید کوتاه تر می شود و کشاورزان محصول خود را با قیمت مناسب تر به فروش می رساند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنظیم بازار، قیمت معقول، اطمینان خاطر برای کشاورزان و جلوگیری از فروش براساس پایین بودن خرید محصول و فروش در بازار بورس و مدیریت زنجیره تولید از جمله اهداف خرید توافقی برای محصولات فوق می باشد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است و بیش از 42 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.
خراسان شمالی بیشترین جمعیت شاغل در بخش کشاورزی در سطح کشور را دارد.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.